Poznań: NFZ zleca przeprowadzenie działań naprawczych w szpitalu miejskim FOT. Arch. RZ; zdjęcie ilustracyjne

Po doniesieniach medialnych wielkopolski oddział NFZ zobowiązał Szpital Miejski im. J. Strusia w Poznaniu do wprowadzenia działań naprawczych. Jak wskazano, działania te "poprawią bezpieczeństwo pacjentów i zwiększą komfort pracy personelu".

W ub. tygodniu stacja TVN nadała reportaż, z którego wynikało, że w głównej placówce w regionie zajmującej się chorymi na Covid-19, pacjenci w porze nocnej pozostawiani są bez opieki. W materiale pokazano m.in. starszego mężczyznę, który leżał na szpitalnej podłodze. Kolejny z pacjentów podkreślał, że mimo złego stanu zdrowia przez dziewięć dni nie był poddany dializie.

Dyrektor szpitala określił materiał TVN mianem haniebnego. Pracujący w tej placówce lekarze i pielęgniarki zarzucili autorom reportażu manipulacje, nierzetelność i brak wiedzy. Zaprzeczyli m.in. by pacjenci placówki byli w nocy pozbawieni opieki, a stan ich zdrowia nie był monitorowany.

W związku z materiałem telewizyjnym kontrolę w szpitalu im. Strusia rozpoczął wojewoda. Postępowanie sprawdzające wszczęła prokuratura. Kontrola wojewody została rozszerzona po tym, jak w miniony piątek z okna na 6. piętrze szpitala wypadł pacjent.

Postępowanie wyjaśniające w sprawie rzekomych nieprawidłowości w placówce jeszcze przed emisją materiału TVN rozpoczął regionalny oddział NFZ.

Rzeczniczka Wielkopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia Marta Żbikowska-Cieśla poinformowała w poniedziałek (23 listopada), że w związku z ujawnianymi przez media "niepokojącymi informacjami" dotyczącymi poznańskiego szpitala, NFZ zobowiązał szpital do wprowadzenia zaleceń, które poprawią bezpieczeństwo pacjentów i zwiększą komfort pracy personelu.

Zmiany, do wprowadzenia których zobowiązany został szpital, dotyczą m.in. lepszej opieki w porach późno popołudniowych i nocnych.

- Zgodnie z przepisami, szpital powinien tak zorganizować swoją pracę, żeby personel na oddziale zmieniał się co cztery godziny. Przez ten czas personel powinien przebywać w salach chorych lub przynajmniej częściej zaglądać do pacjentów, aby wykonać niezbędne czynności pielęgnacyjne i opiekuńcze. Pracownicy szpitala powinni mieć lepszy niż obecnie, przynajmniej na niektórych oddziałach, kontakt z chorymi - podała rzeczniczka.

Według NFZ szpital powinien zapewnić pacjentom, "w bezpiecznych dla obu stron warunkach", możliwość kontaktu z psychologiem, psycholog powinien być dostępny także dla personelu.

- Personel ma prawo czuć się zmęczony i zestresowany przebywaniem przez tyle miesięcy w kryzysowej sytuacji oraz w szpitalu o tak trudnych zadaniach. Zaproponowane działania powinny poprawić tak komfort pracy pracowników jak i bezpieczeństwo pacjentów w tym czasie - powiedziała dyrektor WOW NFZ Agnieszka Pachciarz.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.