Personel przychodni: jeśli usłyszymy walenie, do okna nie podchodzimy Pacjenci wciąż skarżą się na utrudniony dostęp do placówek POZ i AOS. Fot. Katarzyna Gubała/PTWP

Przychodnia w Lublinie wywiesiła informację o tym, jak skontaktować się z pielęgniarką. Treść oburzyła pacjentów. Placówka wyjaśnia: to było działanie pod wpływem emocji.

  • Pacjentów jednej z lubelskich przychodni oburza treść informacji wywieszonej w oknie placówki
  • Wskazano w niej, że jeśli personel usłyszy ''walenie'' - do okna nie podjedzie
  • Przedstawicielka przychodni wyjaśnia, że kartka została wywieszona pod wpływem emocji, po nieprzyjemnym incydencie

Dziennik Wschodni opublikował zdjęcie informacji, jaka pojawiła się na oknie jednej z lubelskich przychodni.

‘’Uwaga! Uprzejmie prosimy pukać w okno, aby skontaktować się z pielęgniarką. Jeśli usłyszymy ‘’walenie’’ do okna nie podchodzimy!'' - widnieje na kartce przyklejonej do szyby w oknie placówki.

Wywieszona pod wpływem emocji

Informacja oburzyła pacjentów przychodni przy ul. Wallenroda w Lublinie. W rozmowie z dziennikiem Małgorzata Walewska-Matraszek z ‘’Wallenrod Med’’ wyjaśnia, że kartka pojawiła się w ubiegłym tygodniu po nieprzyjemnym incydencie z agresywnym pacjentem. Informacja została wywieszona „pod wpływem emocji”. Lekarka podkreśla, że kartka została zdjęta.

Lubelski Oddział Wojewódzki NFZ zwrócił się do przychodni z prośbą o złożenie pilnych i szczegółowych wyjaśnień dotyczących utrudnionego kontaktu z placówką. Do oddziału Funduszu w Lublinie od początku roku wpłynęło 18 skarg dotyczących funkcjonowanie podstawowej opieki zdrowotnej. Większość z nich dotyczyła ograniczonej dostępności do świadczeń, mi.in. odmowy udzielenia porady w formie osobistej wizyty czy trudności w dodzwonieniu się do poradni.

Pacjenci skarżą się na POZ i AOS

Jak podaje biuro Rzecznika Praw Pacjenta w marcu br. konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta odebrali ponad 14 tys. połączeń telefonicznych.  We wszystkich sprawach dzwoniącym udzielono fachowej porady, przeprowadzono także niemal 1,5 tys. interwencji pisemnych i telefonicznych. 

Poza zgłoszeniami wymagającymi interwencji, najczęstsze problemy zgłaszane przez rozmówców w zakresie sytuacji związanej z zakażeniami dotyczyły problemów z funkcjonowaniem poradni Podstawowej Opieki Zdrowotnej i poradni specjalistycznych.

Ponad 70 proc. wszystkich zgłoszeń to sprawy dotyczące m.in.: odmowy realizacji wizyty osobistej; braku możliwości konsultacji osobistej u lekarza; problemów z dodzwonieniem oraz długiego oczekiwania na wystawienie recepty oraz odmowy ich wystawiania (bezpłatnych i refundowanych).

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.