Pacjent anonimowo oceni lekarza, ale czy ta wiedza się przyda?
NFZ zamierza monitorować poziom satysfakcji pacjentów z usług medycznych. W pierwszej kolejności będzie to dotyczyć lekarzy rodzinnych, następnie specjalistów w AOS.

Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna, pacjenci swoją opinię o usługach będą mogli wyrazić za pośrednictwem specjalnej internetowej ankiety, której wzór opracowuje właśnie Fundusz. Mają być pytani m.in. o łatwość dodzwonienia się do placówki, dostępność badań, a także możliwość uzyskania skierowania do specjalisty.
Fundusz uważa, że analiza uzyskanych informacji umożliwi opracowanie rozwiązań, które usprawnią organizację udzielania świadczeń.
Jerzy Gryglewicz, ekspert ds. ochrony zdrowia z Uczelni Łazarskiego, obawia się, że jedyne, czego NFZ się dowie, to potwierdzenie ogólnie znanego niezadowolenia pacjentów z poziomu usług. Uważa, że Fundusz ma dobre rozeznanie w funkcjonowaniu POZ, bo właśnie najwięcej skarg dotyczy lekarzy rodzinnych.
Więcej: www.gazetaprawna.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)