PCK ma dość bezprawnego stosowania ich logo, m.in. przez apteki

Autor: Dziennik Polski/Rynek Zdrowia • • 29 kwietnia 2016 08:22

Symbol PCK coraz częściej jest używany w reklamie. Jak przekonuje organizacja, większości takich przypadków to działanie bezprawne.

W małopolskim PCK jest gruby segregator pism i dowodów bezprawnego wykorzystania czerwonego krzyża. Fot. Archiwum

Jak informuje Dziennik Polski, logo PCK wykorzystywany jest np. środkach komunikacji miejskiej, galeriach handlowych czy aptekach.  Krzyż symbolizuje humanitaryzm, bezstronność, neutralność, dobrowolność, niezależność, jedność i powszechność. Jego dysponentem jest Polski Czerwony Krzyż i nie może być używany bez jego zgody i wiedzy w celach marketingowych i sprzedażowych.

Krzyż był m.in powodem sporu PCK z  z Caritasem. O ile jednak Caritas bardzo pomaga ludziom, to - w opinii  PCK -istnieje obawa, że czerwony krzyż, jeden z najlepiej rozpoznawanych symboli w Polsce, z czasem zajmie w świadomości odbiorców miejsce, gdzieś pomiędzy autobusem miejskim a apteką na rogu.

Tymczasem wartość marki i logo to pieniądze. Apteka, która ma znak czerwonego krzyża na białym tle jest bardziej wiarygodna dla klientów. 

Więcej: www.dziennikpolski24.pl

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum