Tekst promocyjny dostarczony przez firmę Work Service SA/Rynek Zdrowia | 04-12-2014 00:26

Outsoursing usług porządkowych coraz bardziej popularny w sektorze medycznym

- Outsourcing pozwala na oszczędności już w pierwszej fazie wdrażania tego typu usług. Jeśli wcześniej firma zatrudniała własnych pracowników i wykonywała usługi porządkowe we własnym zakresie, to outsourcing w placówkach medycznych w dłuższym okresie pozwala na oszczędności nawet rzędu 15 proc. - mówi Tomasz Włudyka, dyrektor operacyjny Medi Staff (spółka z Grupy Kapitałowej Work Service).

- Jakie korzyści mogą czerpać placówki medyczne z outsourcingu usług porządkowych ?

Tomasz Włudyka: - Współpraca z wyspecjalizowaną firmą wykonujących outsourcing usług porządkowo-czystościowych pozwala wypracowywać najlepsze know-how i utrzymywać wysoką jakość realizowanej usługi w danej placówce. Takie rozwiązanie pozwala naszym klientom nie martwić się o organizacje dostaw materiałów higienicznych, dezynfekcyjnych i myjących, sprawność urządzeń myjących, wdrażanie nowych technologii.

Firma outsourcingowa bierze odpowiedzialność za pracowników, zatrudniając ich i zapewniając im dalszy rozwój i ciągłość realizacji usługi. W przypadku placówek medycznych do usług porządkowych dodajemy również pakiet usług związanych z opieką przy pacjencie (outsourcing usług medycznych – czyli przejęcia zespołu pielęgniarek lub salowych) i dzięki temu, że posiadamy status NZOZ, usługi te zwolnione są podatku VAT, co stanowi dodatkową korzyść dla klientów.

Outsourcing funkcji sprowadza się również do zmniejszenia obciążenia w działach kadr, zakupów i administracji, a to z kolei przekłada się na realne oszczędności u naszego Klienta.

- Na jak duże oszczędności można liczyć w przypadku outsourcingu usług porządkowych?

TW: - Outsourcing pozwala na oszczędności już w pierwszej fazie wdrażania tego typu usług. Jeśli wcześniej firma zatrudniała własnych pracowników i wykonywała usługi porządkowe we własnym zakresie, to outsourcing w placówkach medycznych w dłuższym okresie pozwala na oszczędności nawet rzędu 15 proc.

W przypadku pozostałych obiektów takich jak centra handlowe, magazyny, czy biurowce oszczędności mogą sięgać nawet do 20 proc. (oszczędności te uzyskujemy dzięki centralizacji zakupów, wdrażaniu nowych technologii, określania norm i ciągłych szkoleń pracowników).

Warto wziąć także pod uwagę koszty, których nie widać na pierwszy rzut oka, a które realnie wpływają na funkcjonowanie danej placówki. Są to na przykład koszty związane z urlopami pracowników, czy zwolnieniami chorobowymi. Korzystanie z outsourcingu pozwala na redukcję tego rodzaju kosztów - firma zewnętrza zapewnia ciągłość realizacji usługi, monitorując na bieżąco koszty związane z absencją pracowników i wdrażając jednocześnie systemy motywacyjne poprawiające te wskaźniki.

- Czy placówki medyczne chętnie korzystają z outsourcingu usług porządkowych?

TW: - Obserwujemy tendencje wzrostowe w korzystaniu z naszych usług. W 2014 widać było wyraźny wzrost zainteresowania prywatnych placówek medycznych outsourcingiem, ale trudno mówić o stałym trendzie. Istotne jest, że z tego rodzaju rozwiązań korzystają w Polsce zarówno placówki prywatne, jak i państwowe.

- Czy Medi Staff wspiera jedynie placówki medyczne, czy również oferuje swoje usługi innym podmiotom?

TW: - Działamy w trzech obszarach: obiekty przemysłowe i obiekty wielkopowierzchniowe tj. magazyny, biura i placówki medyczne. Polski rynek usług cleanigowych jest w fazie szczytowego rozwoju. Można być na nim konkurencyjnym tylko przy bardzo dobrej organizacji pracy, atrakcyjnej cenie, wykorzystywaniu najskuteczniejszych technologii oraz oferowaniu najwyższej jakości usług. Tylko dzięki temu można zapracować na wiarygodność w oczach klientów.

Medi Staff jest członkiem międzynarodowej Grupy Kapitałowej Work Service, co daje nam ogromną przewagę konkurencyjną nad podobnymi firmami z branży. Dzięki tzw. multipakietowości jesteśmy w stanie proponować naszym klientom kompleksową usługę HR rozszerzoną o outsourcing funkcji cleanigowych, sprzedażowych, kontroli jakości. Nasi klienci mogą liczyć na korzystne warunki współpracy, mając jednego partnera biznesowego do współpracy na wielu płaszczyznach i etapach rozwoju biznesu.

- Co wyróżnia usługi Medi Staff na tle konkurencji?

TW: To co stanowi o naszej przewadze konkurencyjnej to szybkość reakcji na sugestie i prośby naszych klientów. Dodatkowo dysponujemy wysokiej jakości nowoczesnym sprzętem renomowanych marek, takich jak: Hefter, Nilfisk czy Taski. Ofertę „szyjemy na potrzeby”, dopasowując ją do konkretnych wymagań danego klienta i jesteśmy w tym bardzo elastyczni.

Dowodem na to jest między innymi ostatnia historia u jednego z naszych klientów, który dysponuje siecią oddziałów na całym świecie. W związku z licznymi podróżami pracowników pojawiło się wyzwanie związane z koniecznością zminimalizowania ryzyka zarażenia się wirusem Ebola. Dzięki doświadczeniu i kontaktom w służbie zdrowia udało nam się znaleźć prewencyjne rozwiązania, które obniżały ryzyko przypadkowego przenoszenia wirusa. Podwyższyliśmy w ten sposób komfort pracy danej placówki pomimo, że na co dzień nie specjalizujemy się tego typu działaniach. To nas wyróżnia na tle innych usługodawców w branży – naprawdę dbamy o budowanie indywidualnych relacji z naszymi partnerami biznesowymi.