Od 1 marca zmiany w NFZ od 1 marca. Do likwidacji Biuro Profilaktyki Zdrowotnej

Autor: oprac. JPP • Źródło: Rynek Zdrowia, RCL20 lutego 2022 18:00

Zmiany w NFZ. Minister zdrowia zmienia statut organizacyjny Narodowego Funduszu Zdrowia. W planach jest m.in. likwidacja Biura Profilaktyki Zdrowotnej.

Od 1 marca zmiany w NFZ od 1 marca. Do likwidacji Biuro Profilaktyki Zdrowotnej
Duże zmiany w NFZ od 1 marca. W planach likwidacja Biura Profilaktyki Zdrowotnej Fot. PTWP
  • Na początku lutego do konsultacji publicznych przekazano projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadania statutu Narodowemu Funduszowi Zdrowia
  • W planach jest zmiana struktury organizacyjnej Narodowego Funduszu Zdrowia. M.in. likwidacja Biura Profilaktyki Zdrowotnej
  • - Wprowadzane modyfikacje mają na celu zwiększenie efektywności wykonywanych zadań w obszarze profilaktyki zdrowotnej oraz promocji – czytamy w uzasadnieniu do rozporządzenia

Duże zmiany w NFZ od 1 marca

Do konsultacji publicznych przekazano projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadania statutu Narodowemu Funduszowi Zdrowia.

Projekt rozporządzenia zmienia strukturę organizacyjną:

1. centrali Funduszu przez:

  • przekształcenie Biura Komunikacji Społecznej w Biuro Komunikacji Społecznej i Promocji,
  • przekształcenie Departamentu Obsługi Klientów w Departament Obsługi Klientów i Profilaktyki,
  • likwidację Biura Profilaktyki Zdrowotnej;

2. oddziałów wojewódzkich Funduszu przez:

  • przekształcenie Zespołu Komunikacji Społecznej w Zespół Komunikacji Społecznej i Promocji,
  • przekształcenie Wydziału Obsługi Klientów w Wydział Obsługi Klientów i Profilaktyki,
  • likwidację Zespołu Polityki Zdrowotnej

Zmiany w strukturze NFZ mają zwiększyć efektywność

Wprowadzane modyfikacje – jak czytamy w uzasadnieniu rozporządzenia - mają na celu zwiększenie efektywności wykonywanych zadań w obszarze profilaktyki zdrowotnej oraz promocji.

- Obecnie tzw. ,,żywa profilaktyka” jest realizowana jest przez Departament Obsługi Klienta (dietetycy, kioski profilaktyczne, wszelkiego rodzaju kampanie). Bezpośredni kontakt ze świadczeniobiorcami i świadczeniodawcami jest realizowany właśnie w tej komórce organizacyjnej, która jako jedyna posiada możliwość bezpośredniej promocji w kontakcie z klientem – wskazują autorzy rozporządzenia.

I dodają: Proponowana zmiana w założeniu ma uruchomić potencjał sal obsługi klientów, tak by wykorzystać bezpośredni kontakt z klientem i w sposób aktywny prowadzić promocję i profilaktykę zdrowotną cały czas, dodatkowo wzmacniając przekaz o działania wynikające z organizowanych kampanii.

-  Proponuje się również, aby działania promocyjne realizowane w mediach były obsługiwane przez Biuro Komunikacji Społecznej, które ma wieloletnie doświadczenie w tym obszarze. Obecny podział kompetencyjny w obszarze komunikacji z mediami, w tym istotnymi z punktu oddziaływania portalami społecznościowymi, de facto tworzy nienaturalny dualizm komunikacji na zewnątrz – czytamy w dokumencie.

Rozporządzenie ma wejść w życie 1 marca. Natomiast regulaminy organizacyjne centrali Funduszu i oddziałów wojewódzkich NFZ obowiązujące obecnie będą utrzymane w mocy przez miesiąc od dnia wejścia w życie rozporządzenia, co ma umożliwić ich dostosowanie do wprowadzanych zmian.

 

DO POBRANIA

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum