Nowi klienci, nowe inwestycje: prywatny sektor ochrony zdrowia ma się coraz lepiej

Kryzys zmusza wprawdzie Polaków do ograniczania wydatków, okazuje się jednak, że na zdrowiu nie oszczędzamy i coraz częściej szukamy pomocy w prywatnych lecznicach. Największe firmy tego sektora ochrony zdrowia nie narzekają na brak klientów: realizują nowe inwestycje i zapowiadają otwieranie kolejnych placówek.

Adam Rozwadowski, prezes zarządu Centrum Medycznego Enel-Med S.A. podkreśla w rozmowie z portalem rynekzdrowia.pl, że liczba pacjentów korzystających z usług CM Enel-Med systematycznie rośnie.

- W I półroczu 2012 r. odnotowaliśmy wzrost sprzedaży niemal we wszystkich segmentach naszej działalności, np. w segmencie abonamentów i ubezpieczeń dynamika wyniosła 16 proc., w obszarze Fee For Service firmowym - 12 proc., w segmencie Fee For Service indywidualnym - 4 proc., a w obszarze diagnostyki obrazowej aż 28 proc. - mówi prezes Rozwadowski.

Przybywa klientów
Pacjenci CM Enel-Med najczęściej korzystają z konsultacji internisty, ortopedy i ginekologa, a w ramach badań - z tomografii komputerowej i rezonansu magnetycznego. W przypadku rezonansu, w ostatnim półroczu odnotowano wzrost o 31 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub. r.

Rosnące zainteresowanie usługami sektora prywatnego nie jest niczym zaskakującym w sytuacji, gdy publiczny system ochrony zdrowia ma problemy.  Biorąc pod uwagę, że na badanie rezonansem magnetycznym - jak wynika z danych NFZ - np. w województwie dolnośląskim trzeba czekać około 20 dni, a w lubuskim nawet do 60. dni, nie dziwi, że pacjenci wybierają badania odpłatne, ale możliwe do wykonania niemal natychmiast.

Prognozy na kolejne lata również zapowiadają dla Enel-Med czas prosperity, bo jak informuje Adam Rozwadowski, do grona jego klientów dołączyły znane marki jak: Grupa Aviva oraz Coca Cola HBC Polska.

Równie dobrą sytuacją może pochwalić się Grupa Lux Med. Prezes Anna Rulkiewicz nie ukrywa rosnącego zainteresowania zarówno pakietami dla klientów korporacyjnych, jak i planami opieki medycznej stworzonymi specjalnie z myślą o klientach indywidualnych.

- Rozbudowaliśmy ofertę dla klientów indywidualnych, uruchomiliśmy 11 zróżnicowanych Planów Opieki Medycznej. Przygotowaliśmy propozycje dla dzieci, dorosłych oraz seniorów. Mamy zarówno plany oparte o system współpłacenia, jak i abonamenty w pełni przedpłacone z dodatkowym dostępem do sieci placówek współpracujących - mówi  Anna Rulkiewicz.

Pacjenci Lux Med-u najczęściej korzystają z porad lekarzy internistów, ginekologów, pediatrów i okulistów, najczęstszym badaniem jest natomiast USG.

Dobre prognozy

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.