Nowa grypa generuje zyski

Autor: Rzeczpospolita/Rynek Zdrowia • • 14 listopada 2009 09:00

Na chorobie zarabiają nie tylko apteki; hipermarkety również.

Strach przed chorobą ma nie tylko wielkie oczy, ale swój finansowy obraz...

Sieć supermarketów Lidl właśnie wystartowała z kampanią antygrypową. Maseczki też sprzedaje Auchan. Od poniedziałku znajdą się w marketach Real. O wprowadzeniu takiego towaru myśli Biedronka.

Wzrost zachorowań na grypę A sprawia, że asortyment przeznaczony do walki z chorobą robi się coraz bogatszy. Na półkach pojawiają się wymyślne maseczki (np. z filtrem), żele antybakteryjne, a nawet „specjalne” preparaty odkażające.

Handel takim towarem kwitnie też w sieci. W internecie kupimy m.in. kolorowe maseczki z uśmiechem czy herbatki antygrypowe. Dostaniemy też szczepionkę przeciwko wirusowi A/H1N1, której nie ma na polskim rynku.

Przed zbiorową paniką i bezmyślnymi zakupami ostrzegają jednak lekarze. Przypomnijmy, że słynne maski nie chronią przed popadnięciem w chorobę. Po dwudziestu minutach używania lub jednym kichnięciu nadają się jedynie... do wymiany.

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum