Najczęstsze błędy oferentów w konkursach umowy z NFZ
W przyszłym roku Narodowy Fundusz Zdrowia zobowiązany będzie do ogłoszenia postępowań w trybie konkursu ofert w sprawie zawierania umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, gdyż zawarte dotychczas umowy z NFZ w większości wygasną z dniem 30 czerwca 2016 roku.

Do konkursów przystąpią zarówno dotychczasowi świadczeniodawcy NFZ, jak i zupełnie nowe podmioty prowadzące działalność leczniczą, które już od kilku lat czekają na szansę udzielania świadczeń w ramach umowy z Funduszem.
Doświadczenia poprzednich lat pokazały, że sporo dotychczasowych świadczeniodawców utraciło kontrakty z powodu błędów popełnionych w ofertach i podczas postępowania konkursowego.
Do najczęściej popełnianych przez oferentów błędów należą:
• Niezapoznanie się z warunkami, których spełnienie warunkuje zawarcie umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
• Powierzenie tworzenia oferty podmiotom, które ograniczają się wyłącznie do jej wypełnienia zgodnie ze wskazówkami oferenta.
• Kłamstwo ofertowe - świadome lub spowodowane błędem złożenie oferty zawierającej nieprawdziwe informacje
• Złożenie oferty bez zapoznania się z kryteriami oceny ofert i punktacją za poszczególne kryteria oraz nieumiejętność wyliczenia wartości punktowej własnej oferty.
• Wysyłanie oferty pocztą lub kurierem.
• Uchybienia dotyczące terminów uzupełnienia oferty lub wniesienia protestu.
Popełnienie choćby jednego z błędów będzie skutkować tym, że oferent nie stanie się świadczeniodawcą korzystającym ze środków publicznych, a zgodnie z nowymi zasadami, umowy z NFZ będą zawierane na 5 i 10 lat. Dobra oferta będzie więc decydować o „być albo nie być” podmiotu wykonującego działalność leczniczą na rynku.
Czy możliwe jest przygotowanie dobrej oferty? Zdecydowanie tak, a dowiedzieć się tego można uczestnicząc w dobrych szkoleniach na temat kontraktowania świadczeń przez NFZ.
Więcej na szkoleniu organizowanym przez CKL Medical, dotyczącym zasad kontraktowania świadczeń: http://www.ckl.pl
Gabriela Jędrys, radca prawny, specjalista z zakresu prawa medycznego, cywilnego i gospodarczego, w przeszłości świadczyła obsługę prawną na rzecz NFZ.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
ZOBACZ KOMENTARZE (0)