NIL: mniej reklam, więcej leczenia

Autor: Gazeta Prawan, Katarzyna Lisowska/Rynek Zdrowia • • 11 października 2010 14:44

Naczelna Izba Lekarska chce ujednolicenia przepisów określających zasady konkurowania prywatnych placówek medycznych.

NIL: mniej reklam, więcej leczenia

Od 1998r. prywatne gabinety podlegają ostrym przepisom określającym dopuszczalne działania promocyjne. Nie mogą np. umieszczać reklam na większej powierzchni niż 40 na 60 cm. Z tego powodu w walce konkurencyjnej z prywatnymi lecznicami, których nie ogranicza podobne prawo, są na straconej pozycji.

NIL chcę ujednolicenia przepisów i w ten sposób pomóc mniejszym placówkom.

– Na rynku musi być jednakowe prawo dla wszystkich. Obecnie mamy do czynienie z samowolą – podkreśla w rozmowie z portalem rynekzdrowia.pl dr Maciej Hamankiewicz, prezes NIL.

Dodaje:  – Małe gabinety nie są w stanie wykładać takich pieniędzy na promocje jak duże centra medyczne i często robią to kosztem np. zakupu odpowiedniego sprzętu. 

Izba zamierza wystąpić do wojewodów, nadzorujących prywatne lecznice z inicjatywą stworzenia wspólnych zasady konkurowania wszystkich placówek medycznych. Według NIL konieczne jest upowszechnienie zasad obowiązujących obecnie prywatne gabinety.

– Współpracowaliśmy już z poszczególnymi urzędami w kwestiach dotyczących np. oceny działań promocyjnych. Jednak były to jedynie działania opiniujące. Teraz chcemy by przyjęte przez nas zasady były wiążące dla wszystkich placówek  – mówi Maciej Hamankiewicz.

Z danych Izby wynika, ze w ciągu roku w Polsce przybywa ok. 5-6 tys. prywatnych gabinetów. Coraz więcej lekarzy rejestruje też działalność gospodarczą, by świadczyć usługi dla dużych prywatnych klinik. Według prezesa NIL w tej sytuacji konieczne jest jasne określenie zasad  funkcjonowania prywatnych usług medycznych

Apel NIL jeszcze w tym tygodniu trafi do wojewodów.

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum