NFZ o kontrolach w II kwartale 2020 r. - kontroli nie było, pracownicy byli oddelegowani... Fot. Katarzyna Gubała/PTWP

Fundusz opublikował w piątek (4 września) informację o wynikach kontroli realizacji umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, ordynacji lekarskiej oraz kontroli w aptekach przeprowadzonych przez Terenowe Wydziały Kontroli NFZ w II kwartale 2020 r.

W związku z zawieszeniem prowadzenia kontroli przez Narodowy Fundusz Zdrowia, część pracowników Departamentu Kontroli od 17 marca 2020 r. do 27 lipca 2020 r. została oddelegowana do Departamentu Obsługi Pacjenta do obsługi Telefonicznej Informacji Pacjenta. W okresie najbardziej natężonej pracy przy obsłudze infolinii pracowało aż 130 pracowników Departamentu Kontroli - czytamy w komunikacie Departamentu Kontroli NFZ.

Ponadto od 2 kwietnia 2020 r., 44 pracowników Departamentu Kontroli wykonywało pracę związaną z obsługą Infolinii dla Personelu Medycznego. Obsłużono 203 zgłoszenia.

Dodatkowo, zarządzeniem Prezesa nr 28/2020/GPF z dnia 1 marca 2020 roku powołano Zespół do spraw monitorowania prawidłowości postępowania w przypadkach podejrzenia lub zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2 , w który zaangażowany był Departament Kontroli
realizując następujące zadania:

1. Monitorowanie szpitali w sprawie przeszkolenia personelu w oparciu o Informację Głównego Inspektora Sanitarnego dla szpitali w związku z dynamicznie rozwijająca się sytuacją epidemiologiczną związaną z szerzeniem się nowego koronawirusa SARS-CoV-2 z 27.02.2020r (09-11.03).

2. Wizytacje Szpitali Jednoimiennych przed rozpoczęciem ich działalności - weryfikacja liczby łóżek oraz respiratorów przeznaczonych dla pacjentów leczonych z powodu covid 19.

3. Wizytacje w całym kraju Szpitali dotyczące przestrzegania poleceń wojewody
w sprawie obowiązku wprowadzenia pre-triage.

4. Ciągłe monitorowanie potencjału kadrowego i sprzętowego szpitali jednoimiennych: liczba lekarzy, pielęgniarek, lekarzy specjalistów chorób zakaźnych i anestezjologów, personelu pomocniczego, liczby respiratorów, zapasów butli tlenowych, liczby wymazówek.

5. Monitorowanie i wyjaśnianie zgłoszeń dotyczących ograniczenia dostępu do poradni lecznictwa otwartego: POZ, AOS, stomatologia, psychiatria przekazywanych przez Oddziały Wojewódzkie NFZ.

6. Wyjaśnianie skarg zgłoszonych przez Rzecznika Praw Pacjenta.

7. Prowadzenie od 2 kwietnia do chwili obecnej infolinii dla medyka.

8. Interwencje w sprawie nie funkcjonowania punktów pobierania wymazów w ramach drive-truth.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.