NFZ o dalszej możliwości korzystania z usługi eWUŚ

Autor: NFZ/Rynek Zdrowia • • 24 listopada 2015 13:31

Na stronie internetowej Funduszu opublikowany został komunikat dla świadczeniodawców oraz osób posiadających umowę z NFZ, ws. dalszej możliwości korzystania z usługi eWUŚ, dotyczący upoważnienia do wystawiania recept na leki refundowane.

NFZ o dalszej możliwości korzystania z usługi eWUŚ
NFZ wystosował do świadczeniodawców komunikat ws. eWUŚ Fot. Archiwum RZ

W związku z tym, że upłynęły 3 lata od wdrożenia projektu eWUŚ i nadania przez OW NFZ pierwszych uprawnień do korzystania z usługi eWUŚ Fundusz przypomina, że zgodnie z zasadami, uprawnienia Lokalnego Administratora oraz Operatora eWUŚ odbierane są przez Fundusz m.in. w przypadku utraty ważności dokumentu upoważniającego do korzystania z usługi eWUŚ, w zakresie niezbędnym do występowania do Funduszu o sporządzenie dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń przez usługę eWUŚ - poinformowano w komunikacie.

Obecnie 3-letni okres ważności dokumentów upoważniających wydawanych użytkownikom przez Podmioty oraz nadanych w systemie informatycznym użytkownikom uprawnień  do korzystania z eWUŚ zaczyna mijać, dlatego podmioty posiadające upoważnienie nadane przez Fundusz do korzystania z usługi eWUŚ mają obowiązek wydać nowe dokumenty upoważniające dla użytkowników eWUŚ.

Kolejnym niezbędnym krokiem jest wysłanie do Oddziału Wojewódzkiego Funduszu poprzez Portal elektronicznego wniosku o nadanie uprawnień Lokalnego Administratora. Tym samym administratorzy uzyskają możliwość odnowienia w Portalu na następne 3 lata uprawnień wybranym przez siebie operatorom.

Brak odnowienia uprawnień Lokalnego Administratora i Operatora spowoduje brak możliwości weryfikowania uprawnień za pomocą usługi eWUŚ w momencie upływu 3 lat od daty nadania tych uprawnień.

Więcej: www.nfz.gov.pl

 

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum