Krakowski szpital różnicuje pacjentów komercyjnych i ubezpieczonych?

Autor: Gazeta Krakowska/Rynek Zdrowia • • 17 lutego 2012 12:16

Szpital Specjalistyczny im. Ludwika Rydygiera w Krakowie Sp. z o.o. przyjął w ubiegłym roku 2809 komercyjnych pacjentów. Według Gazety Krakowskiej w szpitalnym biurze obsługi pacjentów płacących za leczenie traktuje się ich lepiej od tych ubezpieczonych, którzy chcą się leczyć w oparciu o kontrakt szpitala z NFZ.

Jak podaje Gazeta Krakowska, przychody z usług komercyjnych w krakowskim szpitalu im. Rydygiera w 2011 roku wyniosły 1,7 mln zł, natomiast kontrakt z NFZ w 2012 roku to 142 mln zł. Szpital obsługuje około 40 tys. ubezpieczonych pacjentów, ale według gazety traktuje ich inaczej niż komercyjnych.

Konsultacja do wszczepienia endoprotezy stawu biodrowego dla pacjenta komercyjnego może się odbyć za 2-3 dni. Dla porównania: pacjent ubezpieczony w NFZ na wizytę w poradni ortopedycznej musi czekać około 3 miesięcy. Na wszczepienie komercyjny pacjent czeka dwa tygodnie, ''niekomercyjny'' poczeka na taki zabieg półtora roku.

Wicedyrektor szpitala wskazuje, że uzyskane dzięki komercyjnym pacjentom pieniądze nie stanowią dużej kwoty. Przychody z takich usług wynoszą zaledwie 1,2 proc. kontraktu NFZ.

Więcej: www.gazetakrakowska.pl
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum