Kolendo: epidemia po jakimś czasie wygaśnie, ale czujność epidemiologiczna pozostanie Prezes Jarosław Kolendo. Fot. Zespół Przychodni Specjalistycznych w Tarnowie

Kiedyś na lotnisko, a potem do samolotu wchodziło się swobodnie, ''z ulicy''. Po atakach terrorystycznych wprowadzono liczne zasady bezpieczeństwa i one z nami zostały mimo że ataków terrorystów jest mniej. To, co wypracowaliśmy obecnie w ochronie zdrowia zostanie z nami i bardzo dobrze, bo pacjentów infekcyjnych nie powinniśmy mieszać z pacjentami zdrowymi - mówi Jarosław Kolendo, prezes zarządu Zespołu Przychodni Specjalistycznych w Tarnowie.

Rynek Zdrowia: Zewsząd słyszymy o zamkniętych drzwiach do POZ i AOS, a w Zespole Przychodni Specjalistycznych w Tarnowie zachęcacie do konsultacji dermatologicznej wraz z dermatoskopową oceną znamion, stomatolodzy pracują pełną parą - w ostatnich miesiącach przyjęli kilkaset pacjentów, a w szczycie pandemii powołaliście Ośrodek Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla Dzieci i Młodzieży. Jak udaje się pracować ''normalnie'' w czasach koronawirusa?
Jarosław Kolendo
: Kluczowi są ludzie - świetny personel i to zarówno ten medyczny, jak i administracyjny. Jestem naprawdę zbudowany ich postawą. Gdy zostałem powołany na prezesa, wprowadziłem spotkania kierowników - dziś wiem, że były kluczem do sukcesu organizacyjnego. Jestem lekarzem wojskowym, rozwiązanie zaczerpnąłem z wojska, gdzie były odprawy. Na początku były obawy, co będziemy robili na takich spotkaniach. Pierwsze spotkanie trwało pół godziny, ale następne już półtorej godziny, bo uczestnicy nabrali odwagi, każdy miał coś ciekawego, cennego do powiedzenia i to okazało się kluczowe w przypadku epidemii koronawirusa.

Obserwowaliśmy to, co dzieje się na świecie. Wiedzieliśmy, że możliwe jest zaistnienie epidemii w Polsce i właśnie podczas tych spotkań zaczęliśmy pracować nad przeorganizowaniem przychodni. Jako pierwsi w regionie stworzyliśmy strefę segregacji pacjentów i poprosiliśmy ich o przychodzenie w maseczkach - jeszcze przed zarządzeniem ministra zdrowia. Jako pierwsi oparliśmy wizyty o szczegółową rejestrację telefoniczną - dzień-dwa przed terminem wizyty dzwonimy do pacjentów z pytaniem, czy pacjent życzy sobie teleporady, czy czuje, że konieczna jest wizyta osobista. To nas kosztowało tysiące telefonów, ale opłacało się.

- Pomógł też sprzęt…
- Za pomocą mediów społecznościowych i lokalnych zaapelowaliśmy o pomoc w uzyskaniu urządzenia, które znacznie usprawniłoby przyjmowanie pacjentów. Trafiła do nas kamera termowizyjna do pomiaru temperatury ciała osób wchodzących do przychodni - to nam nieprawdopodobnie ułatwia pracę, a pacjenci czują się bezpiecznie. Zastosowaliśmy też system powiadamiania pacjentów, czy na danym piętrze placówki jest bezpiecznie, czy nie przebywa tam za wiele osób - jednym zdaniem, czy możliwy jest dystans społeczny.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.