Jak przekonać ludzi do zmian w POZ? Dyrektor Kępowicz: małymi krokami wprowadzać i sprawdzać

Autor: Joanna Kobylańska- Butrym • Źródło: Rynek Zdrowia17 listopada 2022 13:12

Zmiany w obrębie POZ wciąż są dla wielu osób problematyczne. Receptę na zachęcenie innych do zmian przedstawił dyrektor ds. relacji strategicznych i Market Access, Philips Healthcare, członek zarządu Philips Polska Michał Kępowicz: - Najważniejsi w tym wszystkim są ludzie, bo zmiana czy zaburzenie rozprzestrzenia się wśród ludzi, w związku z czym muszą być  do niej przekonani.

Jak przekonać ludzi do zmian w POZ? Dyrektor Kępowicz: małymi krokami wprowadzać i sprawdzać
Zmiany w POZ muszą być wprowadzane stopniowo. Fot. AdobeStock

 

Kluczowe w reformie jest "zaburzenie"

Zdaniem ekspertów zmiany w POZ były nieuniknione, ale wiele osób (zarówno pacjentów, jak i lekarzy) wciąż nie wydaje się przekonanych do wdrażanej ewolucji w systemie, jaką jest opieka koordynowana. O wyzwaniach w tym zakresie dyskutowano podczas podczas Forum Rynku Zdrowia.

Jak zauważył Michał Kępowicz, dyrektor ds. relacji strategicznych i Market Access, Philips Healthcare, członek zarządu Philips Polska, aby doprowadzić do zmiany, konieczna jest propagacja, czyli "rozprzestrzenianie się zaburzenia w ośrodku".

- Zaburzeniem w tym przypadku jest zmiana, i to fundamentalna. W niej zawsze są pewne podpowiedzi, bardzo konkretne systemy, metodologie, jak taką zmianę wdrażać. Natomiast najważniejsi w tym wszystkim są ludzie, bo zmiana czy zaburzenie rozprzestrzenia się wśród ludzi, w związku z czym muszą być  do niej przekonani - podkreślił.

Michał Kępowicz.JPG
Michał Kępowicz.JPG

Zmiany należy wprowadzać "małymi krokami"

Dyrektor Kępowicz podkreślił przy okazji, że istotną rolę odgrywają zmiany wprowadzone małymi krokami. - Musimy cały czas dążyć do tego, żeby małymi krokami wprowadzać i sprawdzać, poprawiać, i znowu wprowadzać i znowu sprawdzać, czy to wykonanie jest realizowane - stwierdził.

- Potrzebne są bardzo konkretnie postawione cele w przestrzeni czasowej, aby sprawdzać je w kolejnych miesiącach i kwartałach, czy faktycznie gdzieś się zbliżamy do tego, czy oddalamy - bo musi być cały cykl. Pierwszą rzeczą jest to, żeby kupić ludzi do tego pomysłu, żeby oni czuli, że chcą tego, że to nie jest czyjaś potrzeba – podsumował.

 

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum