Eksperci: jakość i ceny to atuty turystyki medycznej do Polski

Wysoka jakość usług medycznych oraz konkurencyjne ceny - to atuty, jakie Polska może promować, aby rozwinąć turystykę medyczną i zachęcić zagranicznych pacjentów do leczenia w naszym kraju - przekonywali eksperci podczas czwartkowej, 3 października, konferencji w Warszawie.

Konferencję zorganizowano w połowie realizacji trwającego od maja ubiegłego roku programu "Promocja Branży Turystyki Medycznej". Program finansowany jest ze środków unijnych, a realizowany jako jeden z 15 branżowych programów promocji ministerstwa gospodarki. Jego realizacją zajmuje się konsorcjum, w którego skład wchodzi: Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ), Europejskie Centrum Przedsiębiorczości (EuCP) oraz firma Ameds Centrum.

Kierownik projektu dr Ada Kostrz-Kostecka poinformowała na konferencji, że do programu dotychczas przystąpiło 40 uczestników: szpitale, specjalistyczne kliniki, sanatoria, ośrodki wellness i spa oraz pośrednicy w turystyce medycznej z całej Polski. Nadal prowadzony jest nabór kolejnych placówek.

- Wyjazdy w celach turystyki medycznej stają się coraz bardziej popularne na całym świecie, a Polska traktuje ten sektor jako wart rozwoju - mówiła Kostrz-Kostecka. Jak dodała, podstawowe atuty Polski to wysoka jakość oferowanych usług medycznych dzięki kompetencjom personelu medycznego oraz nowoczesnemu sprzętowi, a także niższe ceny usług medycznych w porównaniu z krajami na Zachodzie.

Przypomniała, że w ramach projektu, który będzie realizowany do marca 2015 r., działania promocyjne realizowane są w Danii, Szwecji, Norwegii, Niemczech, Rosji, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych m.in. poprzez udział w międzynarodowych targach branżowych, reklamy w prasie branżowej, publikacje, wizyty studyjne dziennikarzy oraz przedstawicieli branży. Uczestnicy projektu mogą liczyć na dofinansowanie udziału w imprezach promocyjnych nawet do 75 procent.

Przedstawicielka firmy turystycznej ze Szwecji Liza Zetterberg relacjonowała, że odwiedziła kilka biorących udział w projekcie klinik i przychodni w Krakowie oraz Warszawie. - W tych placówkach jest bardzo duży potencjał dla turystyki medycznej - mówiła. Według niej atuty to wyposażenie w nowoczesny sprzęt, dobrze przeszkolony personel, brak bariery językowej. - Ceny są niższe, a jakość wyższa - dodała.

W jej ocenie potencjalni pacjenci ze Szwecji będą najbardziej zainteresowani usługami z zakresu stomatologii, kardiologii oraz operacjami bioder i kolan. Jak zaznaczyła, poziom zainteresowania zależy w dużej mierze od sposobu przedstawienia oferty turystyki medycznej do Polski.
Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.