Czy wypromujemy za granicą turystykę uzdrowiskową do Polski? Zagraniczni goście "u wód" szukają dzisiaj ofert kuracji połączonych z luksusowym wypoczynkiem.

Rok 2010 ma być pierwszym, w którym Polska zaprezentuje w kilku państwach Europy profesjonalnie przygotowaną ofertę usług uzdrowiskowych.

– W pierwszym etapie nasze działania promocyjne skupią się na rynku europejskim, gdzie zapotrzebowanie na usługi medyczne jest duże. Chcemy mocniej zaistnieć na rynku niemieckim i skandynawskim. Pacjenci z Niemiec, Szwecji, Norwegii i Danii już dziś chętnie korzystają z polskich usług medycznych, sanatoryjnych i rehabilitacyjnych. Dlatego planujemy otworzyć przedstawicielstwa na rynku brytyjskim i niemieckim – stwierdza Artur Gosk, prezes Izby Gospodarczej Turystyki Medycznej.

Dla polskich kuracjuszy miejsc w sanatoriach nie brakuje, a kolejka do sanatoriów, to skutek braku środków finansowych w NFZ. Dlatego w sanatoriach pacjenci komercyjni, przede wszystkim ci zagraniczni, chętnie korzystający z wielu świadczeń, to bardzo mile widziani goście.

Promocją polskich uzdrowisk i ośrodków spa za granicą zajęli się politycy. Monitują rząd, by ruszył z ofensywą reklamową na zagranicznych rynkach. To może ożywić życie w małych ośrodkach – cudzoziemcy wydają o 30 proc. więcej na zabiegi niż polscy pacjenci. Za ich pieniądze sanatoria – jak w Nałęczowie – pięknieją i można w dobrych warunkach przyjąć kolejnych gości, w tym wymagających kuracjuszy komercyjnych.

– W naszym sanatorium goście zagraniczni stanowią poważny udział, bo aż 40 procentowy, w całorocznym obłożeniu obiektów. Są to przeważnie Niemcy. Gdyby nie ci goście, to ze względu na kłopoty finansowe NFZ i mniejsze ilości skierowań rodzimych kuracjuszy, mielibyśmy spore problemy – mówi portalowi rynekzdrowia.pl Tomasz Zawadzki, kierownik działu marketingu Sanatorium Uzdrowiskowego Bałtyk w Kołobrzegu.

Tomasz Zawadzki jak na razie nie widzi żadnych zmian w promowaniu naszych sanatorów na szczeblu centralnym.

– Wszystko dzieje się po staremu, jest tak jak było do tej pory. Gdyby nie współpraca z 30 biurami, które oferują nasze usługi w swoich katalogach zarówno w Polsce jak i za granicą, mielibyśmy kłopoty z dotarciem z informacjami o naszej ofercie do potencjalnych zainteresowanych – dodaje Zawadzki.

Z kolei resort sportu informuje, że turystyka medyczna jest jednym z celów polityki turystycznej państwa, zapisanych w „Kierunkach rozwoju turystyki do 2015 roku”. Liczy, że baza hotelowa i sanatoryjna poprawi się dzięki inwestycjom finansowanym z funduszy pomocowych Unii Europejskiej a honor będą ratować nasze, uznane w świecie, metody leczenia i rehabilitacji oraz nowe ośrodki odnowy biologicznej i prywatne spa czy prywatyzowane uzdrowiska.

Więcej na: www.dziennikzachodni.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.