BCC/Rynek Zdrowia | 07-06-2016 10:59

BCC proponuje powstanie zespołu ds. mediacji przy RPO

Business Centre Club śledząc trwający już 2 tygodnie konflikt pomiędzy personelem pielęgniarskim, a dyrekcją Centrum Zdrowia Dziecka, apeluje o zastąpienie negocjacji mediacją z udziałem profesjonalnego mediatora.

BCC sugeruje, by przy Rzeczniku Praw Obywatelskich powstał zespół ds. mediacji społecznej. Fot. PTWP

Mediacja jest tą formą łagodzenia sporów, którą można już uruchomić pod jedynym warunkiem: wyrażeniem przez wszystkie strony konfliktu dobrowolnej zgody na udział w ściśle określonej procedurze mediacyjnej.

Mam głęboką nadzieję, że strony wyrażą zainteresowanie taką formą rozwiązania zaistniałego sporu i zgodzą się na zaproszenie profesjonalnego mediatora, na przykład z Polskiego Centrum Mediacji, które jest największym stowarzyszeniem skupiającym ponad 1000 mediatorów - powiedziała Anna Janczewska Radwan z gabinetu cieni BCC.

Dodaje: - Wprawdzie strony sporu reprezentują różne stanowiska, jesteśmy jednak przekonani, że łączy je wspólny interes, jakim jest dobro małych pacjentów

BCC proponujemy także, aby rozważyć włączenie się do rozmów Rzecznika Praw Obywatelskich oraz Rzecznika Praw Pacjenta.

Jak zaznacza Radwan, ponieważ problem niedoboru personelu pielęgniarskiego narasta, konieczne jest również podjęcie mediacji w sprawie rozwiązań systemowych dla personelu pielęgniarskiego z udziałem Ministerstwa Zdrowia i stosownych przedstawicieli rządu, tak by zapobiec kolejnym protestom.

BCC sugeruje, by przy Rzeczniku Praw Obywatelskich powstał zespół ds. mediacji społecznej, który zajmowałby się rozwiązywaniem tego typu sporów i konfliktów o charakterze społecznym, umożliwiając w ten sposób uniknięcie tak niepokojących zjawisk, jak np. obecny protest pielęgniarek.