UOKiK i GIF żądają zmian w reklamach suplementów diety
Urzędnicy UOKiK-u i Głównego Inspektoratu Sanitarnego chcą zrobić porządek z reklamami suplementów diety. Przypominają: leczyć może tylko lek.

UOKiK wspólnie z GIS skierowało pisma do prezesów 315 firm, w których apelują o weryfikację emitowanych reklam. Firmy muszą odpowiedzieć m.in. na pytanie, czy ich reklamy nie przypisują suplementom diety właściwości leczniczych, reklama suplementu nie może bowiem sugerować, że środek leczy konkretne dolegliwości. Zgodnie z prawem farmaceutycznym leczyć mogą tylko leki - informuje Gazeta Wyborcza.
Firmy mają czas na odpowiedź do końca listopada. Jeśli same nie dokonają zmian w reklamach, UOKiK może nałożyć karę w wysokości do 10 proc. rocznych przychodów.
W Polsce zarejestrowanych jest ponad 25 tys. suplementów diety. Tylko w tym roku do GIS trafiło już 4,5 tys. powiadomień dotyczących wprowadzenia do sprzedaży nowych suplementów.
Według firmy Starlink badającej rynek telewizyjny, koncerny farmaceutyczne wydają na reklamę więcej niż banki czy telekomy. W ubiegłym roku była to kwota 871 mln zł.
Więcej: wyborcza.biz
ZOBACZ KOMENTARZE (0)