Szef ABM: ponad 50 tys. osób bierze udział w naszych badaniach klinicznych

Paulina Gumowska odpowiada za rozwój treści segmentu zdrowie w Grupie PTWP, w tym serwisu rynekzdrowia.pl i magazynu Rynek Zdrowia, których jest redaktor naczelną. Przed dołączeniem do Grupy PTWP, przez blisko dziewięć lat związana była z Wirtualną Polską. Ostatnio była redaktor naczelną obszaru lifestyle i zdrowie, m.in. WP Kobiety i portalu WP abcZdrowie. Wcześniej była zastępcą redaktora naczelnego WP oraz wiceszefową Strony Głównej i Newsroomu, a także wydawcą i redaktorem. Autor: Paulina Gumowska • Źródło: Rynek Zdrowia   • 19 września 2022 07:00

- Już ponad 50 tys. osób bierze udział w naszych badaniach klinicznych. Dostęp do nowoczesnych terapii to dla wielu z nich szansa na lepsze i dłuższe życie albo na życie w ogóle. Bardzo często mówimy bowiem o lekach onkologicznych, o lekach w zakresie chorób rzadkich, które nie byłyby dostępne w normalnym dostępie refundacyjnym – mówi Radosław Sierpiński, prezes Agencji Badań Medycznych.

Szef ABM: ponad 50 tys. osób bierze udział w naszych badaniach klinicznych
Radosław Sierpiński: Finansujemy ponad 150 projektów. Zainwestowaliśmy już 2 mld zł w rynek biotechnologii. Fot. PAP/Mateusz Marek

Radosław Sierpiński podsumowuje działalność Agencji Badań Medycznych 

- Agencja Badań Medycznych istnieje już trzy lata. Pewne procesy udało się nam już sprofesjonalizować. Wiele się nauczyliśmy i wypracowaliśmy pewien model współpracy z branżą – podsumowuje Radosław Sierpiński, prezes ABM.

Jego zdaniem w ostatnich latach udało się zmienić obraz biotechnologii, polskich badań klinicznych i wdrażania innowacji.

– To przekłada się na bardzo konkretne liczby. Finansujemy ponad 150 projektów. Zainwestowaliśmy już 2 mld zł w rynek biotechnologii szeroko pojętej. A co najważniejsze, ponad 50 tys. osób bierze udział w naszych badaniach klinicznych. Dostęp do nowoczesnych terapii to dla wielu z nich szansa na lepsze i dłuższe życie, albo na życie w ogóle. Bardzo często mówimy bowiem o lekach onkologicznych, o lekach w zakresie chorób rzadkich, które nie byłyby dostępne w normalnym dostępie refundacyjnym, a które poprzez badania kliniczne są pacjentom dostarczane – mówi prezes Sierpiński.

Szef ABM podkreśla, że w ostatnim czasie Agencja "bardzo konkretnie skłania się w stronę biznesu". - Mam na myśli biznes rodzimy, który wspieramy pod kątem bezpieczeństwa lekowego, rozwoju leków generycznych, które są naszą narodową specjalnością, ale również współpracę z międzynarodowymi firmami. Staramy się tworzyć platformę partnerstwa publiczno-prywatnego. Myślę tu o Warsaw Health Innovation Hub, który powstał pod auspicjami pana premiera i zrzesza kilkadziesiąt podmiotów zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Ale co bardzo istotne, jest to inicjatywa która rozprzestrzenia się na kolejne kraje - mówi Radosław Sierpiński.

Więcej w rozmowie, którą przeprowadziliśmy podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu:

 

 

 

 

 

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum