Suplementy diety: motorem wzrostu sprzedaż pozaapteczna

Autor: JJX/Rynek Zdrowia • • 16 kwietnia 2014 11:09

Według najnowszego raportu PMR "Rynek suplementów diety w Polsce 2014. Prognozy rozwoju na lata 2014-2018" wartość sprzedaży suplementów diety w 2013 r. wzrosła o 9 proc., biorąc pod uwagę sprzedaż apteczną, pozaapteczną i przez internet. Motorem wzrostu, tak jak i w roku 2012, była sprzedaż suplementów poza aptekami.

W 2012 r., w przeciwieństwie do rynku leków, rynek suplementów diety w Polsce zanotował dodatnią dynamikę sprzedaży, rosnąc o około 2 proc.. Wynikało to z podobnego spadku sprzedaży aptecznej suplementów diety i leków OTC, a jednocześnie z szybszego wzrostu sprzedaży pozaaptecznej. Dodatkowo, w przypadku suplementów dystrybucja pozaapteczna odgrywa znacznie większą rolę niż na rynku leków OTC, tak więc dynamika tego kanału bardziej wpływa na cały rynek.

Według szacunków PMR , w 2013 r. motorem rynku był ponownie pozaapteczny kanał sprzedaży, w którym sprzedaż wzrosła o około 16 proc. Po spodziewanym obniżeniu dynamiki w 2014 r., za sprawą wysokiej bazy i niższej liczby zachorowań, w latach 2015-2018 dynamika wzrośnie do około 9-10 proc. rocznie.

Sprzedaż pozaapteczna będzie rosła bardziej dynamicznie niż sprzedaż apteczna ze względu na mniejsze ograniczenia prawne np. obecnie w rozwoju sprzedaży na rynku aptecznym przeszkadza ich zła sytuacja finansowa oraz zakaz reklamy aptek.
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum