Rynek leków: program dla seniorów nakręca biznes?
Organizatorzy programu lojalnościowego 60+ apelują o głosy poparcia dla kampanii internetowej "Pozwólcie pomagać".

Inicjatorem akcji jest firma ePRUF, zarządzająca systemem prywatnej refundacji leków. W 2010 roku firma postanowiła uruchomić ogólnopolski projekt pod nazwą Program 60+, umożliwiający osobom po 60. roku życia obniżenie kosztów zakupu leków.
Jednak zdaniem części środowiska aptekarskiego, program jest niezgodny z prawem farmaceutycznym, które zakazuje prowadzenia reklamy aptek i punktów aptecznych. W programie biorą bowiem udział jedynie niektóre apteki. Ponadto istnieje ustawowy obowiązek informowania pacjentów o możliwości stosowania tańszych zamienników przez wszystkie apteki.
Są już też pierwsze wyroki w tej sprawie. Na początku roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uznał umieszczenie listy aptek uczestniczących w programie za sprzeczne z zakazem reklamy aptek - przypomina Gazeta Wyborcza.
Więcej: wroclaw.gazeta.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)