Rynek Aptek/Rynek Zdrowia | 13-05-2019 19:44

Reklamowali aptekę przed... kościołami. Jest kara WIF

Wielkopolski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczn nałożył 10 tys. zł kary na jedną z instytucji, która zorganizowała akcję umieszczenia przed kościołami plakatów zawierających hasło "Tanie leki" wraz z nazwą, logotypem i adresem apteki.

Reklamowanie aptek i sprzedaży leków refundowanych, bez względu na to gdzie ma ono miejsce, jest niezgodne z prawem. Fot. archiwum (zdj. ilustracyjne)

Plakaty informowały o możliwości skorzystania z kart oraz programu zniżkowego oferowanego przez aptekę. Ponadto informacja o takich promocjach była podawana w ramach ogłoszeń duszpasterskich i parafialnych.

Właściciel apteki został ukarany za prowadzenie programu lojalnościowego karą w wysokości 25 tys. zł.

Przypomnijmy, że reklamowanie aptek i sprzedaży leków refundowanych, bez względu na to gdzie ma ono miejsce, jest niezgodne z prawem.

Zdaniem izb aptekarskich takie niedozwolone prawem działania reklamowe aptek mają na celu dalsze kreowanie popytu na leki, a co za tym idzie - maksymalizację zysku dużych podmiotów prowadzących apteki poprzez zwiększanie popytu na leki i suplementy diety.

Więcej: portal Rynek Aptek