kopalniawiedzy.pl/Rynek Zdrowia | 30-11-2010 11:27

Paracetamol zwiększa ryzyko astmy?

Paracetamol podawany niemowlakom zwiększa ryzyko zachorowania na alergię i astmę w późniejszym wieku - sugerują wyniki badań.

Julian Crane, wykładowca na University of Otago w Nowej Zelandii, uzasadnił ten związek, bazując na masowym badaniu Asthma and Allergy Cohort Study, jakie wykonane było w Nowej Zelandii. W badaniu uwzględniono ponad pół tysiąca niemowlaków z Christchurch oraz prawie tysiąc pięcio- i sześciolatków z Wellington i Christchurch.

Wykazało ono wyraźny związek pomiędzy podawaniem paracetamolu dzieciom w wieku poniżej piętnastu miesięcy (dotyczyło to 90% badanych) a ryzykiem wystąpienia alergii oraz astmy i szmerów oddechowych pięć do sześciu lat później.

Paracetamol sprzyja powstawaniu astmy i uczuleń – twierdzą uczeniu i przestrzegają, żeby pamiętać o bezpiecznym dawkowaniu tego leku.

Więcej: www.kopalniawiedzy.pl