Państwowa Inspekcja Farmaceutyczna z nową strategią. Będzie sześć nowych zespołów
Główny Inspektor Farmaceutyczny ogłosił Strategię Państwowej Inspekcji Farmaceutycznej na lata 2023-2026. Będzie sześć nowych projektów i zespołów do ich prowadzenia.

- Opracowana przez GIF strategia na lata 2023 - 2026 jest "próbą systemowego podejścia do strategicznego planowania działań Państwowej Inspekcji Farmaceutycznej"
- Opracowano katalog wartości, wśród których pracownicy GIF i WIF wybrali pięć najważniejszych
- Zaplanowanych zostało m.in. 6 projektów, dla których powołane zostaną zespoły projektowe odpowiedzialne za sprawne, terminowe i kwalitatywne osiąganie założonych celów
Nowa strategia działania GIF na lata 2023-2026
Strategia zawiera szereg projektów do realizacji w czasie obowiązywania dokumentu.
Jak informuje GIF, pracę nad strategią rozpoczęły się od powołania Zespołu ds. wypracowania Strategii Państwowej Inspekcji Farmaceutycznej, a punktem wyjścia stała się przeprowadzona analiza mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń (tzw. analiza SWOT).
- Podczas prac Zespołu określone zostały misja i wizja organizacji, a także katalog wartości, wśród których pracownicy GIF i WIF wybrali pięć najważniejszych - czytamy we wstępie dokumentu (do pobrania poniżej). Projekt strategii był konsultowany zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie z przedstawicielami rynku farmaceutycznego w Polsce. Niektóre z uwag zostały przyjęte przez GIF w nowej strategii.
Jak uzasadnia GIF, strategia Państwowej Inspekcji Farmaceutycznej została oparta na Strategicznej Karcie Wyników, uwzględniającej 4 perspektywy:
- interesariusza,
- finansową,
- procesów wewnętrznych
- rozwoju.
Główny cel, jaki postawiła przed sobą Inspekcja, to efektywnie realizować nadzór nad rynkiem farmaceutycznym w ramach powierzonych środków.
Zaplanowanych zostało m.in. 6 projektów, dla których powołane zostaną zespoły projektowe.
Projekty dotyczą:
- standaryzacji procesów,
- automatyzacji GIF,
- poprawy nadzoru nad dostępnością do produktów leczniczych,
- rozwoju komunikacji zewnętrznej i obsługi interesariuszy,
- optymalizacji kosztów funkcjonowania
- działań budujących wiarygodny wizerunek GIF jako atrakcyjnego pracodawcy.
Jak dodaja twórcy dokumentu, strategia będziei podlegać cyklicznym przeglądom i aktualizacjom.
- W uzasadnionych przypadkach również modyfikacjom, aby pozostać dokumentem „żywym”, odpowiadającym na realne potrzeby i uwarunkowania - czytamy we wstępie.
Genom gruźlicy nareszcie dokładnie zbadany
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
DO POBRANIA
- Strategia_PIF_2023-2026.pdf Prezentacja PDF • 3,54 MB
ZOBACZ KOMENTARZE (3)