Neuca: najbardziej dochodowa sprzedaż produktów pod własną marką

Autor: LJX/Rynek Zdrowia • • 28 sierpnia 2014 15:16

Po sześciu miesiącach 2014 r. Neuca podtrzymuje realizację prognozy finansowej na poziomie 90 mln zł. Na koniec czerwca udziały firmy w rynku sięgały 30 procent - informuje spółka.

Bez zdarzeń jednorazowych Grupa zarobiła 36 mln zł czyli o 24 proc. mniej niż w pierwszym półroczu 2013 r. Na niższy zysk wpłynął spadek marży urzędowej, koszty związane z integracją ACP Pharma, a także rozpoczęta w maju konsolidacja ujemnego wyniku przejętej spółki.

Grupa w samym drugim kwartale zwiększyła przychody ze sprzedaży o prawie 10 proc. do 1,55 mld złotych. W całym pierwszym półroczu sprzedaż wzrosła o blisko 3,5 proc. do 3,05 mld złotych.

W pierwszej połowie roku rozwój kontynuował segment marek własnych. Sprzedaż produktów pod marką własną przyniosła Grupie w tym okresie 6,5 mln zysku netto czyli o 185 proc. więcej niż przed rokiem. Na koniec czerwca spółka miała 260 produktów w portfolio.
Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum