NRA za likwidacją zawodowego kształcenia techników farmaceutycznych
Naczelna Rada Aptekarska przedstawiła stanowisko w sprawie roli technika farmaceutycznego w aptece oraz przy realizacji przypisanych zawodowo farmaceucie usług farmaceutycznych.

Naczelna Rada Aptekarska uważa za konieczne zakończenie naboru i w perspektywie dwóch-trzech lat procesu kształcenia na poziomie szkoły policealnej na kierunku technik farmaceutyczny. Po zakończeniu kształcenia na kierunku technik farmaceutyczny w szkołach policealnych uprawnienia osób będących technikami farmaceutycznymi powinny zostać zachowane.
Zdaniem Rady zmiany w obowiązujących przepisach pozwolą na utrzymanie określonych standardów jakości świadczonych usług farmaceutycznych- gwarantujących bezpieczeństwo terapii i właściwą jakość produktu leczniczego wydawanego pacjentom z apteki.
Do zakresu czynności farmaceuty należy m.in. sporządzanie i wytwarzanie leków, ocena jakości leków recepturowych, leków aptecznych i leków gotowych, wydawanie produktów leczniczych i wyrobów medycznych, sporządzanie leków recepturowych i leków aptecznych oraz udzielanie informacji o produktach leczniczych.
Jest to zgodne z kierunkiem przyjętym w krajach Unii Europejskiej w tym zakresie (likwidacja kierunków zawodowych w szkołach średnich, które zazębiają się z kompetencjami osób kształconych na poziomie szkół wyższych).
Więcej: http://nia.org.pl/
Zdaniem Rady zmiany w obowiązujących przepisach pozwolą na utrzymanie określonych standardów jakości świadczonych usług farmaceutycznych- gwarantujących bezpieczeństwo terapii i właściwą jakość produktu leczniczego wydawanego pacjentom z apteki.
Do zakresu czynności farmaceuty należy m.in. sporządzanie i wytwarzanie leków, ocena jakości leków recepturowych, leków aptecznych i leków gotowych, wydawanie produktów leczniczych i wyrobów medycznych, sporządzanie leków recepturowych i leków aptecznych oraz udzielanie informacji o produktach leczniczych.
Jest to zgodne z kierunkiem przyjętym w krajach Unii Europejskiej w tym zakresie (likwidacja kierunków zawodowych w szkołach średnich, które zazębiają się z kompetencjami osób kształconych na poziomie szkół wyższych).
Więcej: http://nia.org.pl/
ZOBACZ KOMENTARZE (0)