NFZ: zmiana zarządzenia dotyczącego korzystania przez farmaceutów z portalu Funduszu FOT. Arch. RZ; zdjęcie ilustracyjne

We wtorek (14 kwietnia) opublikowane zostało na stronie Centrali NFZ zarządzenie w sprawie korzystania z portalu Narodowego Funduszu Zdrowia przez farmaceutów.

W dotychczasowym zarządzeniu w tej sprawie (45/2009/DSOZ z dnia 5 października 2009 roku z późniejszymi zmianami) załącznik nr 4 w par. nr 2 otrzymał brzmienie: "Do wniosków o uzyskanie dostępu do Portalu NFZ złożonych i nierozpatrzonych przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia stosuje się przepisy zarządzenia, o których mowa w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym zarządzeniem”.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu podpisania z mocą od dnia 1 kwietnia 2020 r.

Jak czytamy w uzasadnieniu „konieczność wprowadzenia zmian związana jest z wejściem w życie ustawy z dnia 31 marca 2020 r., która nadała nowej grupie zawodowej, jaką są farmaceuci posiadający prawo wykonywania zawodu, uprawnienia do wystawiania recept refundowanych wystawianych także w postaci papierowej". 

W związku z powyższym "farmaceuci powinni uzyskać dostęp do Portalu Narodowego Funduszu Zdrowia w celu pobierania unikalnych numerów identyfikujących recepty. W konsekwencji konieczne było dokonanie zmian w Regulaminie korzystania z Portalu Narodowego Funduszu Zdrowia przez pracowników medycznych oraz we Wniosku o dostęp do Portalu NFZ".

Więcej: nfz.gov.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.