Lek z ograniczoną dostępnością. Zwiększyło się zapotrzebowanie, zapasy wyprzedane

Autor: oprac. ML • Źródło: Rynek Zdrowia/GdziePoLek.pl22 sierpnia 2022 19:30

Lek o nazwie Setronon z ograniczoną dostępnością aptekach. Dlaczego?  -  Wynika to ze znacznie wyższego zapotrzebowania na ten produkt w ostatnich miesiącach, co spowodowało szybsze wyprzedanie zapasów - pisze portal GdziePoLek.pl.

Lek z ograniczoną dostępnością. Zwiększyło się zapotrzebowanie, zapasy wyprzedane
Lek o nazwie Setronon z ograniczoną dostępnością aptekach.. Fot. Shutterstock
  • Setronon to lek stosowany w zapobieganiu i leczeniu nudności i wymiotów, związanych z chemioterapią oraz radioterapią
  • W ostatnim czasie jest trudniej dostępny w aptekach. Z czego to wynika?
  • - Spadek dostępności leku Setronon wynika ze znacznie wyższego zapotrzebowania na ten produkt - informuje portal GdziePoLek.pl

Wyższe zapotrzebowanie na lek. Producent zwiększy dostawy

- Od producenta otrzymaliśmy informację, iż spadek dostępności leku Setronon wynika ze znacznie wyższego zapotrzebowania na ten produkt w ostatnich miesiącach, co spowodowało szybsze wyprzedanie zapasów. Firma przyspieszyła działania produkcyjne i planuje kolejne dostawy leku w ciągu najbliższych tygodni, co powinno znacząco zwiększyć dostępność produktu - informuje portal GdziePoLek.pl.

Setronon to lek stosowany w zapobieganiu nudnościom i wymiotom i w leczeniu nudności i wymiotów związanych z chemioterapią oraz radioterapią nowotworów lub okresem pooperacyjnym. Substancją czynną preparatu jest ondansetron. Ondansetron stosowany jest w zapobieganiu nudnościom i wymiotom oraz w ich objawowym leczeniu. Ondansetron ogranicza działanie serotoniny (inna nazwa serotoniny to 5-hydroksytryptamina, w skrócie 5-HT) naturalnie występującej w układzie pokarmowym, nerwowym oraz w płytkach krwi substancji o wielorakim działaniu, która może powodować odruch wymiotny. Ondansetron wybiórczo blokuje receptory serotoninowe 5-HT3, znajdujące się w komórkach nerwowych ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego.

W ten sposób uniemożliwia pobudzenie tych receptorów przez serotoninę. Promieniowanie jonizujące (radioterapia) oraz cytostatyki (chemioterapia) mogą powodować uwalnianie serotoniny w jelicie cienkim zapoczątkowując tym samym odruch wymiotny w konsekwencji pobudzenia receptorów serotoninowych 5-HT3 dośrodkowych włókien nerwu błędnego. Pobudzenie nerwu błędnego może także wywołać pobudzenie ośrodkowe prowadzące do wymiotów. 

 

 

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum