Jak szybko ustępuje ból? GIF wycofuje reklamę leku
Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał zaprzestanie prowadzenia reklamy produktu leczniczego Instanyl aerozol do nosa. Reklamowana treść nie jest zgodna z Charakterystyką Produktu Leczniczego.

Inspektor zauważa, iż folder oraz stand reklamowy zawiera hasło: "Istotne działanie przeciwbólowe już po 5 minutach".
W opinii GIF, odbiorca reklam otrzymuje przekaz, że istotne działanie przeciwbólowe leku Instanyl występuje już po 5 minutach od podania, tymczasem w treści pkt 5.1 - Właściwości farmakodynamiczne Charakterystyki Produktu Leczniczego wynika, że "w przypadku wszystkich trzech dawek produktu Instanyl wykazano istotną statystycznie różnicę w zmniejszaniu nasilenia bólu w 10 minucie w porównaniu z placebo".
Zdaniem Inspektora, reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd i powinna prezentować lek obiektywnie, informując o racjonalnym stosowaniu.
Więcej: http://www.gif.gov.pl/
W opinii GIF, odbiorca reklam otrzymuje przekaz, że istotne działanie przeciwbólowe leku Instanyl występuje już po 5 minutach od podania, tymczasem w treści pkt 5.1 - Właściwości farmakodynamiczne Charakterystyki Produktu Leczniczego wynika, że "w przypadku wszystkich trzech dawek produktu Instanyl wykazano istotną statystycznie różnicę w zmniejszaniu nasilenia bólu w 10 minucie w porównaniu z placebo".
Zdaniem Inspektora, reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd i powinna prezentować lek obiektywnie, informując o racjonalnym stosowaniu.
Więcej: http://www.gif.gov.pl/
ZOBACZ KOMENTARZE (0)