Jak szybko ustępuje ból? GIF wycofuje reklamę leku

Autor: GIF/Rynek Zdrowia • • 03 grudnia 2012 11:39

Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał zaprzestanie prowadzenia reklamy produktu leczniczego Instanyl aerozol do nosa. Reklamowana treść nie jest zgodna z Charakterystyką Produktu Leczniczego.

Jak szybko ustępuje ból? GIF wycofuje reklamę leku
Inspektor zauważa, iż folder oraz stand reklamowy zawiera hasło: "Istotne działanie przeciwbólowe już po 5 minutach".

W opinii GIF, odbiorca reklam otrzymuje przekaz, że istotne działanie przeciwbólowe leku Instanyl występuje już po 5 minutach od podania, tymczasem w treści pkt 5.1 - Właściwości farmakodynamiczne Charakterystyki Produktu Leczniczego wynika, że "w przypadku wszystkich trzech dawek produktu Instanyl wykazano istotną statystycznie różnicę w zmniejszaniu nasilenia bólu w 10 minucie w porównaniu z placebo".

Zdaniem Inspektora, reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd i powinna prezentować lek obiektywnie, informując o racjonalnym stosowaniu.

Więcej: http://www.gif.gov.pl/
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum