Farmaceuci postanowili, że w aptece przebywać może nie więcej niż 3 klientów W aptece może przebywać nie więcej niż trzech klientów. Fot. Shutterstock

Bydgoskie apteki i aptekarze z uwagi na szerzącą się pandemię koronawirusa COVID-19 wprowadzają środki ostrożności minimalizujące ryzyko przenoszenia się zakażenia pomiędzy ludźmi. Odkąd liczba zdiagnozowanych zakażeń zaczęła narastać, w aptece może przebywać nie więcej niż trzech klientów.

Rozwiązanie to wprowadziła m.in. bydgoska apteka należąca do sieci Dr. Max. Na jej drzwiach pojawiła się kartka z napisem: "Ze względu na środki ostrożności w środku mogą znajdować się max trzy osoby". 

Zmiany te zostały wprowadzone już w czwartkowe popołudnie (12 marca). Pacjenci ustawiali się w kolejce przed apteką. Nikogo sytuacja nie wzburzyła.  Wszyscy ze zrozumieniem przyjęli, że sprawa jest poważna, gdyż dotyczy koronawirusa. 

Wprowadzone restrykcje nie dotyczą jedynie liczby osób, które mogą jednorazowo przebywać w aptece. Na podłodze wzdłuż lady naklejono brązową taśmę, która wyznacza kolejną linię, metr od kasy. Chodzi o to, żeby ludzie nie podchodzili zbyt blisko lady i w razie zakażenia nie przenosili wirusa na aptekarzy.

Więcej: bydgoszcz.wyborcza.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.