Bardziej optymistycznie o rynku pracy w branży farmaceutycznej

Autor: LJX/Rynek Zdrowia • • 08 kwietnia 2013 15:33

Począwszy od połowy 2011 roku rynek pracy w branży farmaceutycznej nabrał ogromnej dynamiki. Nie obyło się bez zmian, restrukturyzacji oraz zwolnień grupowych. Jednak najbliższa przyszłość będzie spokojniejsza i bardziej optymistyczna - wynika z raportu "Rynek pracy w branży farmaceutycznej" firmy Antal International.

Bardziej optymistycznie o rynku pracy w branży farmaceutycznej
Choć wiele osób przypuszczało, że czasy dla branży farmaceutycznej okażą się być trudniejsze, mało kto spodziewał się tak ogromnej niestabilności oraz niejasności. Niemal każda z organizacji działających w tym sektorze przygotowała własny plan adaptacyjny służący redukcji kosztów.

- Dokonując analizy rynku farmaceutycznego na przestrzeni ostatnich dwóch lat nie można pominąć innych faktów przyczyniających się do zmian w tym sektorze, a są nimi kolejno: utrata patentów na leki w przypadku firm oryginalnych, przekształcenia w zakresie dystrybucji leków oraz przejęcia firm farmaceutycznych i fuzje - zauważa Aleksandra Ratajczak, konsultantka Antal Pharma & Medical Devices, autorka raportu.

Na łamach portali pracy niezmiennie, choć w nieco ograniczonej ilości, pojawiają się oferty pracy na stanowiska sprzedażowe. Potrzeby rekrutacyjne pracodawców wynikają zarówno z kreowania nowych stanowisk w ramach organizacji, jak i naturalnej rotacji w istniejących liniach biznesowych. Restrukturyzacje oraz zwolnienia dziś znacznie ułatwiają pozyskanie kandydatów na stanowiska przedstawicielskie.

Zmiany w branży nie wpłynęły znacząco na szerszy dostęp do menedżerów średniego i wyższego szczebla w ramach specjalizacji dot. refundacji, doradztwa medycznego oraz rejestracji i badań klinicznych.

- Poszukiwane są również kompetencje kierowników produktów dedykowanych określonym dziedzinom terapeutycznym, a w szczególności: psychiatria/neurologia, kardiologia, onkologia/hematologia. Ważną rolę w chwili obecnej pełnią organizacje, które specjalizują się w produkcji i/lub dystrybucji produktów OTC czy suplementów diety. Pracodawcy w związku z rozwojem działów deklarują potrzeby rekrutacyjne na stanowiska: trade marketing manager, national sales manager, key account manager ds. dystrybucji i sieci aptek - wymienia Aleksandra Ratajczak.

Firmy farmaceutyczne mają obecnie szerszy dostęp do kandydatów z doświadczeniem sprzedażowym. Pracodawca w przypadku rekrutacji na tego typu stanowiska otrzyma wiele atrakcyjnych, zgodnych z wymaganym profilem, aplikacji. Zdaniem specjalistów z Antal Intrenational, możemy w tym obszarze mówić o rynku pracodawcy.

- W trudniejszej sytuacji staje pracodawca, kiedy rodzi się potrzeba poszukiwań osoby o bardzo specjalistycznych, wąskich kompetencjach. Przykładem takiego eksperta jest Market Access Manager z min. 4-letnim doświadczeniem na analogicznej pozycji w zakresie onkologicznej dziedziny terapeutycznej, z wykształceniem medycznym - ocenia Aleksandra Ratajczak.
Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum