Telefonicznie nie można się zarejestrować, co dopiero online

Autor: rp.pl/Rynek Zdrowia • • 13 sierpnia 2015 10:21

Placówki mają problem z uruchomieniem rejestracji pacjentów przez internet, a powinny to umożliwić od 1 stycznia 2015 roku w związku z wejściem w życie znowelizowanej ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej - przypomina Rzeczpospolita.

Telefonicznie nie można się zarejestrować, co dopiero online
Fot. Archiwum RZ (zdjęcie ilustracyjne)

Problem w tym, że wiele placówek, np. w stolicy, utrudnia nawet zapis przez telefon, a co dopiero mówić o internecie. Dlatego NFZ sprawdza, czy placówki wywiązują się z tego obowiązku.

Np. Podlaski Oddział Wojewódzki NFZ przeprowadził do czerwca 15 kontroli i okazało się, że większość placówek ma z tym problem.

Profesor Janusz Kłoczko, prezes Okręgowej Rady Lekarskiej w Białymstoku, stwierdził, że brakuje centralnych rozwiązań, które umożliwiałyby realizację tego przepisu. Obecnie bowiem każdy lekarz lub poradnia posługują się własnymi systemami informatycznymi, które nie są powiązane z systemem centralnym NFZ i brak im niektórych funkcji.

Lekarze postulują, aby resort zdrowia stworzył ogólnodostępną aplikację, działającą na stronie Ministerstwa, wzorem sprawnie działającego systemu dotyczącego uzdrowisk.

Więcej: rp.pl

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum