Raport: 65 proc. Polaków uważa system e-zdrowia za słabo rozwinięty

Autor: newsrm.tv/Rynek Zdrowia • • 21 lipca 2017 18:26

Z raportu "E-Zdrowie oczami Polaków" wynika, że 65,2 proc. rodaków uważa system e-zdrowia za słabo lub bardzo słabo rozwinięty.

Raport: 65 proc. Polaków uważa system e-zdrowia za słabo rozwinięty
FOT. Fotolia; zdjęcie ilustracyjne

- W Polsce cyfryzacja służby zdrowia jest na dość niskim poziomie. Niektóre prywatne placówki udostępniają takie usługi on-line, jak rejestracja czy też przeglądanie historii choroby pacjenta. Jeżeli natomiast spojrzymy na publiczną służbę zdrowia, to tutaj sytuacja wygląda bardzo słabo - mówi serwisowi newsrm.tv Łukasz Kamiński, dyrektor zarządzający LekSeek Polska.

Raport „E-Zdrowie oczami Polaków”, przygotowany na zlecenie LekSeek Polska, pokazał jednak, że większość Polaków słyszało o niektórych formach cyfryzacji służby zdrowia. Możliwość rejestracji on-line wskazało 73,6% zapytanych, dzwonienie do lekarza i umawianie się na wizyty przez telefon - 69,6% osób.

Natomiast odbieranie wyników badań przez telefon czy internet wskazała połowa respondentów (50,5%). Nieco mniej, bo 40,6% mówiło o telefonach dotyczących ofert medycznych. Tylko 39,9% zapytanych wymieniło aplikacje mobilne jako narzędzie do zarządzania wizytami, płatnościami i receptami a 7,7% nie słyszało o żadnej formie cyfryzacji służby zdrowia.

- Co prawda już od dłuższego czasu trwają rozmowy o e-recepcie, ale dla porównania w Estonii już od 7 lat pacjenci mogą sięgać po takie rozwiązania. Z e-recepty korzystają też mieszkańcy Norwegii, Finlandii, czy Grecji. W Polsce wideo rozmowy z lekarzem są rozwiązaniem niszowym, a w USA i Francji stają się narzędziem stosowanym przy terapii - dodaje Łukasz Kamiński.

Jak w świetle raportu wygląda cyfryzacja w Polsce? Najczęściej wskazywanym rozwiązaniem, z którego skorzystali zapytani, jest dzwonienie do lekarza i umawianie się na wizytę. Takiej odpowiedzi udzieliło 60,8% osób. Możliwość rejestracji on-line wymieniło 44,9% respondentów, odbieranie wyników badań przez telefon czy internet - 29%, telefony dotyczące ofert medycznych - 21% zapytanych.

Jedynie 8,8% badanych korzystało z aplikacji do zarządzania wizytami, płatnościami i receptami, a 13,7% przyznało, że nie korzystało z żadnej z tego rodzaju form cyfryzacji.

Więcej: newsrm.tv

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum