Prywatne szpitale i przychodnie zachęcają do korzystania z rozwiązań telemedycznych

Autor: PAP/Rynek Zdrowia • • 14 marca 2020 10:41

Z powodu koronawirusa prywatne szpitale i przychodnie wdrożyły procedury, które mają zapobiec zakażeniom i zapewnić bezpieczeństwo pacjentom oraz pracownikom. Jednym z takich rozwiązań jest zachęcenie pacjentów do zdalnego kontaktu z lekarzami - telefonicznie lub za pomocą czatu.

W dobie koronawirusa placówki medyczne zachęcają do korzystania z telemedycyny; FOT. Shutterstock

- W centrach medycznych Medicover prowadzona jest w tej chwili normalna działalność - zapewniła w piątek (13 marca) PAP p.o. dyrektora ds. komunikacji i marki korporacyjnej Medicover Marzena Smolińska. - Jednocześnie, wszystkich pacjentów, nie tylko tych z infekcjami takimi jak grypa czy przeziębienie lub z podejrzeniem zakażenia koronawirusem, zachęcamy do zdalnego kontaktu przez telefoniczną poradę medyczną lub czatu - bez wychodzenia z domu - podkreśliła.

Jak dodała, w centrach medycznych Medicover wdrożono procedury, które "w sposób szczegółowy regulują zasady postępowania zarówno personelu medycznego, jak i administracyjnego, a ich celem jest zapobieganie zakażeniom oraz zapewnienie bezpieczeństwa pacjentom oraz pracownikom. - Dlatego ograniczyliśmy w naszych centrach wizyty dzieci zdrowych w zakresie bilansów okresowych - wyjaśniła.

Zdaniem Smolińskiej "sytuacja jest dynamiczna, a Medicover będzie się do niej dostosowywać, pozostając zawsze w zgodzie z procedurami bezpieczeństwa epidemiologicznego i zaleceniami ministerstwa zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego". - Cały czas uważnie obserwujemy rozwój zdarzeń - dodała.

Z kolei menedżer współpracy z mediami i projektów zewnętrznych Lux Med Maciej Mikołajewski powiedział PAP, że ta Lux Med w sytuacji z koronawirusem "zwiększył rolę kanałów telemedycznych, polecając pacjentom częstsze korzystanie z kanałów zdalnych, np. czatu z lekarzem - tekstowego, głosowego lub wideo, który stanowi doskonałe rozwiązanie w obecnej sytuacji".

- Usługi w wybranych specjalizacjach za zgodą pacjenta zamieniamy na telemedyczną poradę - tłumaczył. Jak podkreślił, "w przypadku wizyt już umówionych w placówce, Lux Med będzie się z kontaktować z pacjentami, aby zamienić ją na poradę telefoniczną udzielaną przez lekarza. Optymalizujemy grafiki naszych specjalistów, by zapewnić jak największą efektywność pracy i minimalizować ryzyka - stwierdził.

Mikołajewski poinformował także, że Lux Med "uruchomił stosowne działania zapobiegawcze oraz wdrożył rozwiązania organizacyjne na wypadek wykrycia infekcji (koronawirusa - PAP) u pacjenta korzystającego z opieki medycznej".

- Powołaliśmy specjalny zespół na bieżąco monitorujący rozwój sytuacji epidemiologicznej, regulacje i zalecenia organów państwa, jak również koordynujący działania w ramach wszystkich jednostek organizacyjnych. Nasze procedury postępowania zostały opracowane zgodnie z zaleceniami GIS i ministerstwa zdrowia. Wdrożyliśmy też procedury z podwyższonym poziomem zabezpieczeń antyseptycznych. Priorytetowo traktujemy zapewnienie odpowiedniej komunikacji i wiedzy o zasadach postępowania dla pacjentów i pracowników, prowadząc szeroko zakrojoną kampanią informacyjną - wyjaśnił.

- Jeśli osoba z podejrzeniem trafi do naszej placówki medycznej, to mamy przygotowane na taką ewentualność stosowne procedury postępowania. O wszystkich przypadkach informujemy zgodnie z zaleceniami sanepid. Jesteśmy w stałym kontakcie ze służbami sanitarnymi, wdrożyliśmy procedury zabezpieczające przed szerzeniem się zakażenia i na bieżąco monitorujemy sytuację- zapewnił Maciej Mikołajewski.

Koronawirus SARS-Cov-2 wywołuje chorobę o nazwie COVID-19. Objawia się ona najczęściej gorączką, kaszlem, dusznościami, bólami mięśni i zmęczeniem. Podejrzewa się, że do zarażenia koronawirusem, który może wywoływać groźne dla życia zapalenie płuc, doszło w Chinach pod koniec 2019 r. na targu w Wuhan, stolicy prowincji Hubei.

Iwona Pałczyńska, Monika Zdziera (PAP)

 

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum