NFZ utworzył Teleplatformę Pierwszego Kontaktu

Autor: oprac. JW • Źródło: PAP25 maja 2021 13:47

NFZ utworzył Teleplatformę Pierwszego Kontaktu, na którą można dzwonić w godzinach, gdy nie działają przychodnie POZ.

Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Fot. Shutterstock
  • Teleplatforma Pierwszego Kontaktu jest dostępna pod bezpłatnym numerem 800 137 200
  • Pacjenci otrzymają tam niezbędną pomoc medyczną od godz. 18.00 do 8.00 oraz w weekendy i święta
  • Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach

- NFZ utworzył platformę, na którą można dzwonić w godzinach, kiedy POZ-y nie działają i uzyskać profesjonalną usługę medyczna. Na platformie będą pracowali profesjonaliści medyczni, którzy będą w stanie udzielić porady medycznej, będą mogli wystawić receptę, skierowanie czy zwolnienie lekarskie, więc nie trzeba będzie przemieszczać się, iść do placówki nocnej pomocy lekarskiej, tylko będzie można zadzwonić i uzyskać profesjonalną pomoc medyczną – poinformowała we wtorek wiceminister zdrowia Anna Goławska.

Realizacja jednej z zapowiedzi w Polskim Ładzie

Wiceminister wskazała, że jest to pierwszy etap zapowiadanego w Polskim Ładzie projektu dotyczącego rozszerzenia i usprawnienia nocnej opieki medycznej.

- Będziemy dalej wdrażać kolejne narzędzia, rozwiązania techniczne, technologiczne, które będą usprawniały system opieki zdrowotnej oraz będą ułatwiały dostęp do opieki lekarskiej" - powiedziała.

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum