NFZ o problemach technicznych w dostępie do systemu eWUŚ

Autor: PAP/Rynek Zdrowia • • 27 marca 2013 12:15

W związku z problemami technicznymi w dostępie do systemu eWUŚ weryfikacja uprawnień pacjentów powinna odbywać się na podstawie dokumentów potwierdzających prawo do świadczeń opieki zdrowotnej lub przez złożenie oświadczenia - przypomina Fundusz.

NFZ o problemach technicznych w dostępie do systemu eWUŚ
Andrzej Troszyński, rzecznik NFZ, poinformował, że informatycy usuwają awarię. Dodał, że nie ograniczyła ona dostępu do świadczeń.

- Pacjenci mogą przedstawiać dokumenty potwierdzające ubezpieczenie, a jeśli ich nie posiadają, mogą składać oświadczenia, na podstawie których otrzymają świadczenie - wyjaśnił Troszyński.

Awaria eWUŚ ma być usunięta jeszcze w środę (27 marca).

Od 1 stycznia pacjenci przychodzący do placówek ochrony zdrowia nie muszą okazywać dokumentów potwierdzających ubezpieczenie. Pracownicy rejestracji mogą sprawdzać ich uprawnienia online na podstawie numeru PESEL, należy jednak mieć ze sobą dokument tożsamości.
Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum