Badanie: internauci czerpią wiedzę o telemedycynie m.in. z Rynku Zdrowia

Autor: PWX/Rynek Zdrowia • • 24 maja 2016 20:10

Rośnie zainteresowanie telemedycyną. Portal rynekzdrowia.pl  zajął pierwsze miejsce w ostatnich kilku miesiącach wśród mediów, do których najchętniej sięgają internauci poszukujący takich informacji - wynika z badania Healthy Culture Action Tank.

Fot. archiwum

W Polsce - jak podaje Healthy Culture Action Tank w serii Raportów Telemedycyna 2106  - zainteresowanie tematyką telemedycyny wśród internautów punkt kulminacyjny osiągnęło w roku 2010, gdy po raz pierwszy pojawiło się w zestawieniu Google Trends.

Prawdopodobnie tak wysoki wynik był spowodowany wprowadzeniem do polskich szpitali systemów telemedycyny ratunkowej. W kolejnych latach wyszukiwania utrzymywały się na podobnym poziomie odpowiadającym 60-70 proc. wyników z pierwszego roku.

Kierunek rozwoju trendu można zaobserwować w zachowaniach konsumentów w mediach społecznościowych. Najchętniej udostępniane treści nt. telemedycyny pochodzą przede wszystkim z merytorycznych źródeł - podaje Healthy Culture Action Tank w informacji dla mediów.

W ciągu ostatnich miesięcy wiodącym źródłem informacji dla internautów na temat telemedycyny wg badania Healthy Culture Action Tank był portal rynekzdrowia.pl (Raport Telemdycyna 2016, część II: Kierunek e-zdrowie, str. 15). Kolejne pozycje to portale finansowe (Forbes.pl i Money.pl).

Znaczenie wiedzy merytorycznej dla internautów potwierdza obecność na trzecim miejscu najczęściej udostępnianych artykułów nt. telemedycyny bloga kancelarii Domański Zakrzewski Palinka, w związku z jej zaangażowaniem w prace nad wprowadzeniem rozwiązań telemedycznych na rynek polski.

Kluczem do zaakceptowania telemedycyny jako równoprawnej usługi na rynku medycznym będzie zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u pacjentów - uważa  Healthy Culture Action Tank. Ważną rolę odegra też przestawienie się konsumentów na korzystanie z urządzeń mobilnych zamiast stacjonarnych.

Wg badania Consumer Barometer firmy Google w Polsce grupa korzystająca  z urządzeń działających w oparciu o czujniki (wearables) to nadal tylko 1 proc. użytkowników.

 

Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum