Oksford: badają wpływ rytmu dnia ucznia na jego wyniki w nauce
Naukowcy z Sleep and Circadian Neuroscience Institute Uniwersytetu Oksfordzkiego przeprowadzili badania, z których wynika, że wczesne zrywanie dzieci i nastolatków z łóżek nie sprawia, że mają one więcej energii.

Poranne wyrywanie ze snu, zbyt wczesne przerywanie nocnego wypoczynku przeszkadza w koncentracji w ciągu dnia, osłabia pamięć, refleks, a w dłuższej perspektywie, trzykrotnie zwiększa ryzyko nadwagi i otyłości.
Brytyjscy naukowcy doszli do wniosku, że dzieci i ucząca się młodzież nie rozpoczynają swoich zajęć w optymalnych godzinach. W przypadku dziesięciolatków szkoła powinna się rozpoczynać nie wcześniej niż o godzinie 8.30. Starsze dzieci, do lat 16, powinny rozpoczynać naukę między godziną 10 a 10.30. Natomiast 18-latki nie powinny otwierać zeszytów i zaglądać do książek przed godziną 11.
Jeśli chodzi o studentów, im później wypada początek zajęć, tym lepsze ich samopoczucie oraz wyniki w nauce.
Więcej: www4.rp.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)