Badacze: czerwone wino może zapobiegać głuchocie

Autor: TVN24/Rynek Zdrowia • • 23 lutego 2013 09:00

Od dawna wiadomo, że czerwone wino ma właściwości lecznicze. Badania wykazują, że zapewnia ono ochronę przed nadmiernym wzrostem poziomu cholesterolu, chorobami serca czy demencją. Teraz okazało się jednak, że może być też bronią przeciwko utracie słuchu.

Badacze: czerwone wino może zapobiegać głuchocie

Badania, z których wynika, że czerwone wino może chronić przed głuchotą, zostały opublikowane w czasopiśmie "Otolaryngology-Head and Neck Surgery". Ich autorami są naukowcy z Henry Ford Hospital w Detroit. Przeprowadzili oni eksperyment na grupie zdrowych szczurów. Zwierzęta przez dłuższy czas były narażone na głośny hałas. Zauważono, że mniejsze ubytki słuchu wystąpiły u tych gryzoni, którym wcześniej podawano związek zawarty w czerwonym winie - resweratrol.

Uczeni uważają, że resweratrol jest bardzo silnym związkiem chemicznym, który prawdopodobnie chroni organizm przed procesem zapalnym związanym ze starzeniem i utratą słuchu.

Jeśli ich wyniki potwierdzą się może być to szansa dla wielu starzejących się osób. Ubytki słuchu dotykają bowiem połowę osób, które przekroczyły 60. rok życia, ale u wielu ludzi problemy w tej kwestii zaczynają się już w wieku 40-50 lat. Przyczyną jest zwykle obumieranie małych włosowatych komórek w uchu wewnętrznym, spowodowane starzeniem się organizmu.

Więcej: tvnmeteo.tvn24.pl