Antydepresanty w połączeniu ze środkami przeciwbólowymi zwiększają ryzyko krwotoku

Autor: PAP Nauka/Rynek Zdrowia • • 15 lipca 2015 10:21

Zespół badaczy z Narodowego Uniwersytetu Seulskiego doszedł do wniosku, że zażywanie niesteroidowych leków przeciwzapalnych podczas leczenia antydepresantami ma związek z większym ryzykiem krwotoku śródmózgowego.

Antydepresanty w połączeniu ze środkami przeciwbólowymi zwiększają ryzyko krwotoku
Łącznie niektórych leków zwiększa ryzyko krwotoku śródmózgowego, Fot. archiwum

O swoich wnioskach koreańscy naukowcy poinformowali na łamach "British Medical Journal".

Badacze przeanalizowali bazę danych dotyczących ponad 4 milionów osób, którym w latach 2009-2013 przepisano leki przeciwdepresyjne.

W porównaniu z osobami przyjmującymi same antydepresanty, pacjenci, którzy stosowali w tym samym czasie leki przeciwbólowe byli znacznie bardziej narażeni na hospitalizację z powodu krwotoku śródmózgowego w ciągu 30 dni od rozpoczęcia jednoczesnego przyjmowania leków.

Po wzięciu pod uwagę takich czynników jak wiek, płeć oraz przyjmowanie innych leków ustalono, że ryzyko krwotoku jest większe w przypadku mężczyzn.

Naukowcy podkreślają, że leki przeciwdepresyjne i przeciwbólowe łączone są często, gdyż u 65 proc. pacjentów z depresją występują przewlekłe dolegliwości bólowe.

 

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum