Ta technologia pomoże zwalczyć chorobę symulatorową?

Autor: PAP/Rynek Zdrowia • • 05 września 2017 15:26

Sterowanie w rzeczywistości wirtualnej dzięki manipulowaniu przez gracza własnym środkiem ciężkości umożliwia technologia HyperDash opracowana przez Fantom Fathom. Rozwiązanie ma zmniejszać ryzyko wystąpienia choroby symulatorowej w grach VR.

Ta technologia pomoże zwalczyć chorobę symulatorową?
Fot. Adobe Stock. Data Dodania: 16 grudnia 2022

Choroba symulatorowa jest jednym z głównych wyzwań stojących na drodze technologii rzeczywistości wirtualnej (VR). Do najczęstszych objawów należą zaburzenia wzrokowe, zawroty głowy, mdłości i wymioty. Przyczyną zaburzeń jest sprzeczność sygnałów odbieranych przez wzrok i błędnik w ruchu symulowanym, nasilająca się m.in. w wyniku opóźnień w przetwarzaniu obrazu.

Indywidualna podatność na chorobę jest zróżnicowana i maleje z czasem, a projektanci aplikacji i sprzętu do obsługi VR testują różne rozwiązania mające minimalizować dyskomfort użytkownika. Wiele dotychczasowych gier VR ogranicza mobilność gracza, zastępując płynny ruch w wirtualnej przestrzeni pozorną teleportacją z użyciem kontrolerów ruchu.

- Takie rozwiązanie problemu choroby symulatorowej sprowadza aplikacje VR do gier turowych - mówi Douglas Liang, prezes Fantom Fathom. - HyperDash pozwala użytkownikowi przemieszczać postać w grze dzięki przesuwaniu swojego środka ciężkości tak, jakby ciało gracza było wielkim joystickiem - dodaje.

Gracz może aktywować HyperDash, gwałtownie przechylając ciało w dowolną stronę; w efekcie awatar porusza się w pożądanym kierunku. Twórcy zastrzegają, że zwykłe, płynne ruchy nie powodują przemieszczenia w przestrzeni wirtualnej. Działanie technologii ma demonstrować opracowywana przez Fantom Fathom drużynowa strzelanka VR "APEX Tournament", która jesienią tego roku ma trafić do dystrybucji cyfrowej.

Twórcy algorytmu liczą, że spotka się on z zainteresowaniem branży gier i przyczyni się do rozwoju i wzrostu popularności technologii VR. HyperDash jest niezależny od wykorzystywanego sprzętu i może działać m.in. na HTC Vive, Oculus Rift, PlayStation VR i urządzeniach mobilnych.

Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

    Najnowsze