My także utraciliśmy część potwierdzonych zamówień np. na rzecz rządu amerykańskiego, który przy zakupie towaru absolutnie nie liczył się z ceną. Na szczęście wieloletnie relacje biznesowe oraz czujność naszych pracowników spowodowała, że Zarys może się postawić w czołówce europejskich firm, jeżeli chodzi o ilość i jakość sprowadzonego towaru.

- Jaka była polityka cenowa?

- Na początku staraliśmy się wywiązywać ze zobowiązań przetargowych wobec szpitali, niestety otoczenie biznesowe zmieniało się bardzo gwałtownie, ceny np. u producentów rękawic rosły w szalonym tempie, w związku z tym byliśmy zmuszeni do podnoszenia cen, co ostatecznie przełożyło się na większe koszty szpitali.

Zasadniczo musieliśmy dopasować się do rynku, bowiem gdy sprzedawaliśmy nasze produkty zbyt tanio, te natychmiast stawały się przedmiotem spekulacji i często to pośrednicy windowali ceny. Analizując tamten czas, należy pamiętać, że Zarys okazał się jedną z niewielu firm, która praktycznie przez cały okres pandemii starała się realizować dostawy. W pewnym momencie stwierdziliśmy, że dostępność towaru jest istotniejsza, dlatego decydowaliśmy się na droższe zakupy, czy wyższe koszty transportu, w sytuacjach, gdy ściągaliśmy towar lotniczo.

- Wydaje się jednak, że w tej chwili na rynku jest już wystarczająca ilość sprzętu, a ceny nadal pozostają wysokie.

- Faktycznie w tej chwili sytuacja staje się bardziej stabilna, zarówno pod kątem dostępności towaru jak i poziomów cenowych. Tam, gdzie było to możliwe, na przykład w odniesieniu do masek chirurgicznych rozpoczęliśmy akcję aneksowania umów ze szpitalami, obniżając ceny zakupu. To oznacza, że ceny tych produktów wracają powoli do poziomów przed-pandemicznych. Niestety takie działanie, mimo naszych chęci, nie zawsze jest możliwe - w przypadku rękawic medycznych ceny u malezyjskich producentów nadal są bardzo wysokie. Przekraczają ponad pięciokrotnie poziomy sprzed epidemii.

- Czy pandemia zaskoczyła polskie władze? Mówiło się, że magazyny rządowe w obliczu szalejącego wirusa były puste.

- Faktem jest, że pierwszy okres naporu wirusa wiązał się z olbrzymimi problemami z dostępnością sprzętu do walki z COVID-19. Jednocześnie trzeba pamiętać, że ta sytuacja zaskoczyła nie tylko Polskę, ale i zdecydowaną większość krajów świata. To dodatkowo potęgowało problemy, gdyż w jednej chwili na światowym rynku pojawiło się wielu potężnych graczy rywalizujących o trudno dostępne środki ochrony indywidualnej.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.