Famed wchodzi na rynek amerykański z nową marką Spółka planuje, że sprzedaż na rynku amerykańskim będzie w perspektywie pięciu lat generowała 30 procent jej przychodów. Fot. archiwum

Famed, jeden z najstarszych polskich producentów sprzętu medycznego, tworzy nową markę i wprowadza ją na wymagające rynki Stanów Zjednoczonych i Kanady. Oferuje stoły operacyjne, fotele ginekologiczne i zabiegowe, łóżka szpitalne, wózki do przewożenia chorych oraz łóżka porodowe.

Spółka planuje, że sprzedaż na rynku amerykańskim będzie w perspektywie pięciu lat generowała 30 procent jej przychodów, które już dziś w większości pochodzą zza granicy - podała firma w informacji dla mediów.

Partnerem polskiej spółki i zarazem dystrybutorem jej produktów za oceanem będzie Oakworks Medical, producent i dystrybutor sprzętu rehabilitacyjnego. Polski wytwórca będzie oferował swoje produkty w Ameryce Północnej pod stworzoną wspólnie z amerykańskim partnerem marką iMS - inspirit Medical Solutions.

Oakworks Medical, posiadający niemal 40-letnie doświadczenie w branży medycznej, jest w USA kojarzony z innowacyjnym designem i wysokim poziomem technicznym produkowanego sprzętu.

- Nasz partner poszerza swoją ofertę produktową, natomiast Famed zyskuje wsparcie w zakresie rejestracji i spełniania restrykcyjnych amerykańskich norm dla sprzętu medycznego, a także rozbudowaną sieć dystrybucji. Ze względu na surowe procedury certyfikacji jakim podlega sprzęt medyczny w USA, dopuszczenie do sprzedaży naszych produktów traktujemy jako potwierdzenie ich jakości i niezawodności - mówi Tomasz Rycak, prezes zarządu Famed Żywiec.

Marka iMS, obok amerykańskiego, ma docelowo funkcjonować na innych rynkach, na których preferowane są certyfikaty i rejestracja FDA. Początkowo w ramach linii produktowej iMS oferowane będą m.in. stoły operacyjne, fotele ginekologiczne i zabiegowe, łóżka szpitalne, wózki do przewożenia chorych oraz łóżka porodowe.

- Produkty marki iMS to połączenie rozwiązań technicznych i niezawodności wyrobów Famedu, z doskonałą obsługą klienta Oakworks Solutions. Jesteśmy niezwykle zadowoleni, że możemy wprowadzić na rynki Stanów Zjednoczonych oraz Kanady ten sprawdzony i konkurencyjny cenowo sprzęt medyczny - mówi Rich Shuman, prezes Oakworks Solutions.

W 2016 roku Famed zanotował bardzo dobre wyniki finansowe, osiągając niemal 75 proc. przychodów na rynkach zagranicznych. Od wielu lat produkty firmy dostępne są w Europie, Azji, czy w Afryce, a teraz także na rynkach USA i Kanady - czytamy w informacji prasowej

- Rynek amerykański pozostaje dla nas jednym z głównych obszarów rozwoju. Oczekujemy, że dzięki współpracy z Oakworks Medical uda się nam osiągnąć na nim znaczący wolumen sprzedaży, który w perspektywie najbliższych pięciu lat będzie stanowić nawet jedną trzecią globalnej struktury naszych przychodów - mówi Marek Suczyk, wiceprezes zarządu Famed Żywiec.

Od momentu przejęcia zarządzania firmą przez fundusz inwestycyjny EMSA Capital Fund w 2013 roku firma notuje z roku na rok coraz lepsze wyniki finansowe. Przychody Famedu osiągnęły w 2016 roku poziom ponad 43 mln złotych, co stanowi wzrost o 22 proc. w porównaniu do 2015 roku. Spółka zanotowała też rekordowy od kilku lat pierwszy kwartał, zwiększając przychody w porównaniu z analogicznym okresem 2016 roku o ponad 60 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.