Zachodniopomorskie: jak niesłyszący pacjent wzywa pogotowie? Aby głuchy pacjent mógł wezwać pogotowie, musi wysłać faks lub zadzwonić najpierw do swojego tłumacza Fot. Archiwum

System dla niesłyszących służący do wzywania pogotowia wprawdzie istnieje, ale Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki informuje, że najpierw musi ruszyć ogólnopolski numer alarmowy dla tych osób.

Za jego wdrożenie odpowiedzialne jest MSWiA, nie wiadomo, kiedy jednak upora się z tym zadaniem - informuje Radio Szczecin.

Maja Kamińska-Kołota, prezes oddziału zachodniopomorskiego Polskiego Związku Głuchych w Szczecinie przypomina, że aby głuchy mógł wezwać pogotowie, musi wysłać faks lub zadzwonić najpierw do swojego tłumacza.

Maria Flisznik, szefowa Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie wskazuje, że pogotowie kilka miesięcy temu przygotowało autorskie programy: SMS i aplikację na telefon. Zostali przeszkoleni także dyspozytorzy. Stacja nie może jednak wystartować z projektem.

Małgorzata Smolarek, kierownik Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Szczecinie wyjaśnia, że możliwość wysyłania SMS-ów będzie włączona do ogólnopolskiego systemu powiadamiania ratunkowego, lokalne wdrażanie systemów, które i tak będą wkrótce wyłączone, nie ma zatem sensu.

Więcej: radioszczecin.pl

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH