Zachodniopomorskie: jak niesłyszący pacjent wzywa pogotowie? Aby głuchy pacjent mógł wezwać pogotowie, musi wysłać faks lub zadzwonić najpierw do swojego tłumacza Fot. Archiwum

System dla niesłyszących służący do wzywania pogotowia wprawdzie istnieje, ale Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki informuje, że najpierw musi ruszyć ogólnopolski numer alarmowy dla tych osób.

Za jego wdrożenie odpowiedzialne jest MSWiA, nie wiadomo, kiedy jednak upora się z tym zadaniem - informuje Radio Szczecin.

Maja Kamińska-Kołota, prezes oddziału zachodniopomorskiego Polskiego Związku Głuchych w Szczecinie przypomina, że aby głuchy mógł wezwać pogotowie, musi wysłać faks lub zadzwonić najpierw do swojego tłumacza.

Maria Flisznik, szefowa Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie wskazuje, że pogotowie kilka miesięcy temu przygotowało autorskie programy: SMS i aplikację na telefon. Zostali przeszkoleni także dyspozytorzy. Stacja nie może jednak wystartować z projektem.

Małgorzata Smolarek, kierownik Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Szczecinie wyjaśnia, że możliwość wysyłania SMS-ów będzie włączona do ogólnopolskiego systemu powiadamiania ratunkowego, lokalne wdrażanie systemów, które i tak będą wkrótce wyłączone, nie ma zatem sensu.

Więcej: radioszczecin.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.