Wielkopolska: czym skorupka za młodu, czyli tak promują ideę transplantacji

Ponad 20 tysięcy uczniów z 33 szkół ponadgimnazjalnych objęła akcja "Drugie życie" na terenie Wielkopolski. W trakcie kampanii, której celem jest promocja transplantacji, młodzi ludzie rozdawali oświadczenia woli, nagrywali teledyski, przekonywali rodziców i znajomych do idei przeszczepów.

Zespoły, których działania zostały najwyżej ocenione przez organizatorów, otrzymają czeki, które przekażą na cele charytatywne.

Tegoroczna kampania ruszyła 26 stycznia w Poznaniu (Dzień Transplantacji). Zakwalifikowane do programu szkoły otrzymały od organizatorów pakiet materiałów promocyjnych: oprócz oświadczeń woli, także koszulki, plakaty, wpinki i naklejki.

Najważniejszym celem akcji „Drugie życie" jest zmiana nastawienia młodych ludzi do transplantacji. Oprócz edukacyjnych, akcja przyniosła jednak także efekty widoczne w statystykach przeszczepów.

- W ostatnich latach w Wielkopolsce rośnie liczba transplantacji. Cieszę się, że i my dołożyliśmy swoją cegiełkę. Stosując kilka prostych rozwiązań, (które nie są wymagane przez NFZ) doprowadziliśmy do tego, że 12 proc. naszych pacjentów jest zgłaszanych do przeszczepu nerki i może oczekiwać na narząd. Ten wskaźnik o 70 proc. przekracza wymóg jaki stawia przed nami Narodowy Fundusz Zdrowia i jest to najlepszy wynik wśród wszystkich operatorów stacji dializ w Polsce - stwierdziła Teresa Rydzyńska, prezes Fresenius Medical Care Polska (FMCP), głównego organizatora kampanii "Drugie życie".

Jak podaje Rydzyńska, w 2010 roku, 29% wszystkich pacjentów w Polsce, którzy otrzymali przeszczep nerki pochodziło z ośrodków Fresenius'a.

Kampania "Drugie życie" ruszyła w styczniu 2009 roku. Do dziś, we wszystkich województwach, gdzie była organizowana (wielkopolskie, małopolskie i warmińsko-mazurskie), wzięło w niej udział ponad 100 tys. uczniów ze 185 szkół.

Młodzi ludzie rozdali ponad 170 tys. oświadczeń woli, a zwycięzcy wsparli lub wesprą czekami charytatywnymi łącznie 21 osób i instytucji. Od 2010 roku kampania jest częścią uruchomionego przez Polską Unię Medycyny Transplantacyjnej "Partnerstwa dla Transplantacji", ogólnopolskiego programu rozwoju przeszczepiania narządów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH