Warszawa: ruszyła kampania "Wszyscy jesteśmy nienormalni"

Kampania "Wszyscy jesteśmy nienormalni" ma za zadanie zmienić stosunek Polaków do osób niepełnosprawnych umysłowo.

Przedstawiciele fundacji „Jaś i Małgosia”, która jest organizatorem kampanii, zaapelowali też do polityków o wzięcie udziału w sesji fotograficznej z niepełnosprawnymi umysłowo dziećmi.

W ramach akcji w największych polskich miastach w grudniu pojawią się billboardy i wielkoformatowe reklamy, na których będzie można zobaczyć zdjęcia dwóch dziewczynek z zespołem Downa obok zdjęć osób zdrowych, ale pokazanych w „zwariowany” sposób. Ponad 500 razy w kilku kanałach wyemitowane zostaną też spoty telewizyjne.

– Kampania ma trafić do polskiego społeczeństwa, które jest bardziej otwarte na osoby niepełnosprawne niż kiedyś, ale wciąż bardzo łatwo osądza i ocenia ludzi. Bardzo łatwo jest o kimś powiedzieć, że jest nienormalny czy głupi – powiedział agencji prezes fundacji Marcin Krzyżanowski, którego na plakatach i w spotach telewizyjnych będzie można zobaczyć, jako policjanta z zabawkową bronią.

Akcja ma udowodnić, że każdemu z nas czasami „odbija”, a Polacy powinni spojrzeć na swoje dziwactwa i zrozumieć, że nie różnią się tak bardzo od osób upośledzonych umysłowo.

– Nasza kampania nastawiona jest głównie na to, żeby powiedzieć ludziom, że nie wolno oceniać. Ja też jestem w pewnym sensie nienormalny - jestem pracoholikiem – stwierdził Krzyżanowski.

Podczas konferencji prasowej w Warszawie, na której zainaugurowano kampanię (1 grudnia), jej organizatorzy zaapelowali też do polityków, aby wzięli udział w sesji zdjęciowej z dziećmi - podopiecznymi fundacji. Jeszcze we wtorek po południu mają kontaktować się w tej sprawie m.in. z prezydentem Lechem Kaczyńskim i premierem Donaldem Tuskiem.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH