W Stanach Zjednoczonych coraz więcej rodziców decyduje się, by dzieci autystyczne korzystały z pomocy specjalnie przeszkolonych psów także w szkole. Jednak władze szkół często nie godzą się na obecność zwierzaków.

Dwóch autystycznych uczniów z Illinois wygrało ostatnio sprawę o pozwolenie na obecność psa na terenie szkoły. Coraz więcej podobnych wniosków wpływa też do sądów w Kalifornii i Pensylwanii.

Psy towarzyszące, specjalnie przeszkolone w celu pomocy niepełnosprawnym, są powszechnie wykorzystywane przez osoby niewidome, niedosłyszące oraz epileptyków. Psy tresowane pod kątem pomocy osobom autystycznym pojawiły się stosunkowo niedawno. Rodzice przekonują, że widzą u swoich pociech znaczną poprawę. Władze szkół obawiają się jednak o bezpieczeństwo i zdrowie innych uczniów, którzy mogą bać się zwierząt lub mieć alergię.

Autyzm objawia się różnego rodzaju zaburzeniami komunikacji i stosunków społecznych. Dzieci dotknięte autyzmem przejawiają zaburzenia mowy, często zachowują się nieodpowiednio do sytuacji, występują u nich wybuchy złości lub frustracji, mają trudności w ocenie rzeczywistości i ciężko im dostosować się do nowego otoczenia.

Pies, który towarzyszy dziecku na każdym kroku w domu i w szkole pomaga szybciej odnaleźć się w nowej sytuacji i w nowym miejscu. Zadaniem psa jest także uspokojenie dziecka i powstrzymanie go, jeśli ma tendencję do niekontrolowanego wbiegania na ulicę, gdy rodzice przyjeżdżają po nie do szkoły.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH