W Parlamencie Europejskim toczy się dyskusja na temat zmiany wyglądu paczek papierosów. Mają z nich zniknąć kolorowe wzory, symbole i loga.

Zamiast tego wszystkie mają być białe z dużym czarnym napisem przestrzegającym przed skutkami palenia. Za takim pomysłem jest także nasze Ministerstwo Zdrowia. Nad nim ma dyskutować unijna Komisja Ochrony Środowiska, Zdrowia Publicznego i Bezpieczeństwa. To jedna z propozycji mająca zniechęcić europejską młodzież do sięgania po tytoń. A ostatnia propozycja, czyli ujednolicenie wyglądu paczek papierosów może w tym pomóc.

Unijni urzędnicy chcą, by już za dwa lata w całej Unii pudełka z papierosami wyglądały tak samo.  Na pudełku widnieć mają dwa czarne napisy: jeden - największy, przestrzegający przed skutkami palenia; drugi - bardzo mały z marką papierosów. Nie będzie na nim nawet logo marki.

Anna Kozieł ze Światowej Organizacji Zdrowia uważa, że to pomysł dobry, ale też kontrowersyjny.

Rozwiązanie proponowane przez Unię uzyskało Ministerstwa Zdrowia.

– Odbyło się robocze spotkanie w sprawie propozycji dotyczących zmiany opakowań papierosów, które spotkało się z przychylnym przejęciem naszego ministerstwa. Wyraziliśmy wstępną akceptację dla propozycji w zakresie tych zmian. Nie są to jednak na razie żadne wiążące decyzje i wszystko będzie jeszcze rozważane – mówi portalowi rynekzdrowia.pl Piotr Olechno, rzecznik prasowy MZ.

Żeby wprowadzić nowe unijne rozwiązanie, jeśli zacznie ono obowiązywać polski rząd będzie musiał zmierzyć się z przedsiębiorcami, i nie tylko z koncernów tytoniowych. Ujednolicenie paczek papierosów, pozbawienie ich loga marek i firm jest ograniczeniem swobody działalności gospodarczej. Zakaz używania znaku towarowego budzi wiele kontrowersji, także od strony prawnej.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH