Tarnów: nęka pogotowie fałszywymi zgłoszeniami

Dzwoni z różnych numerów na telefon alarmowy dyspozytorni pogotowia, podają fałszywe imię i nazwisko oraz zmyślone historie. Od kwietnia do 20 lipca pracownicy tarnowskiej dyspozytorni odebrali w sumie ponad 650 fałszywych zgłoszeń wykonywanych naprzemiennie z dwóch numerów telefonów od jednego mężczyzny.

Jak mówi Dziennikowi Polskiemu Witold Duda, kierownik tarnowskiej dyspozytorni pogotowia, każdy wyjazd do fałszywego zgłoszenia to wydatek rzędu kilkuset złotych. Nie o pieniądze jednak chodzi, ale o życie ludzkie.

Liczba karetek jest ograniczona i może zdarzyć się tak, że ambulans wyjeżdżając do fałszywie zgłoszonego zdarzenia nie dotrze w porę tam gdzie będzie naprawdę potrzebny.

Kierownictwo dyspozytorni już na początku lipca złożyło doniesienie do prokuratury na autora fałszywych zgłoszeń, który nęka tarnowskie pogotowie. Mężczyzna dzwoni nawet kilka razy dziennie, dlatego dyspozytorzy bez problemu rozpoznają go już po głosie. Za każdym razem podaje inne dane.

To już nie pierwszy raz, kiedy tarnowska dyspozytornia pogotowia jest zasypywana fałszywymi wezwaniami. Od lutego do marca z jednego numeru wykonanych zostało w sumie 9500 połączeń. Autorem telefonów okazała się osoba niepoczytalna - pensjonariusz dziennego ośrodka terapii.

Więcej: www.dziennikpolski.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH